[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Weekendowy trening: czy to ma sens? [opinia eksperta]

W tygodniu nie masz czasu na wizyty w fitness klubie? OK, ale weekendy masz wolne, więc między zakupy, sprzątanie i spotkania z najbliższymi możesz wcisnąć treningi. Tylko czy ćwiczenie trzy dni pod rząd przyniesie efekty? O opinię poprosiłyśmy eksperta.

trening na weekend brak czasu

Mam czas tylko w weekendy, ale zastanawia mnie, czy ćwiczenie przez 3 dni z rzędu ma sens?

Nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś ćwiczyła przez 3 dni z rzędu. „Angażowanie codziennie tych samych partii ciała może jednak przyczyniać się do przetrenowania i zniechęcenia do dalszych ćwiczeń - mówi profesor wrocławskiej AWF Tadeusz Stefaniak. - Dzieje się tak z powodu superkompensacji, czyli niepełnej regeneracji układu mięśniowego”.

Dlatego pamiętaj, żeby za każdym razem angażować inne partie mięśni. Wyjątek stanowią mięśnie brzucha, które z reguły są najsłabsze i zdarza się, że pokrywa je tkanka tłuszczowa. Ich dobre ukrwienie sprzyja szybszej regeneracji.

Jak rozłożyć sobie trening na 3 dni?

  • Pierwszy dzień: profesor Stefaniak radzi zacząć od mięśni klatki piersiowej, tricepsów, środkowej część mięśni naramiennych i mięśni brzucha.
  • Drugi dzień: mięśnie pleców, bicepsów, tylna część mięśni naramiennych oraz mięśnie brzucha.
  • Trzeci dzień: to czas na mięśnie prostowników grzbietu, mięśnie pośladkowe oraz brzucha.

Szukasz pomysłów na konkretne ćwiczenia? Zajrzyj do działu „Plany treningowe” , a z pewnością znajdziesz coś dla siebie. Polecamy przede wszystkim ekspresowe zestawy, które być może uda Ci się wcisnąć w rozkład zajęć w trakcie tygodnia. Co powiesz np. na 15-minutowy zestaw ćwiczeń na ramiona? Powodzenia!

Uwaga: powyższe pytanie zostało wysłane na naszą facebookową skrzynkę. Jeśli Ty również chcesz nas o coś zapytać, powiedzieć, o czym chciałabyś przeczytać w WH, zajrzyj na naszego fanpejdża na Facebooku. Żadnej wiadomości nie zostawiamy bez odpowiedzi, a na ciekawe pytania, które do nas trafiają, często odpowiadamy na łamach papierowego wydania magazynu.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij