Umów się z przyjaciółką na bieganie. 7 korzyści ze wspólnych treningów

Jak zadbać o swoje ciało i umysł, jednocześnie dobrze się bawiąc? Zaproś przyjaciółkę na wspólny trening! Bieganie w tandemie to świetny pomysł na połączenie przyjemnego z pożytecznym i idealna opcja dla spragnionych kontaktów towarzyskich. I co najważniejsze: kto zmotywuje Cię bardziej niż Twoja kumpela?

4F fot. Materiały prasowe 4F

Lato powoli dobiega końca. Aby przygotować się na nadejście jesieni, warto rozpocząć treningi biegowe. Dlaczego? Przede wszystkim bieganie wzmacnia system immunologiczny, a to z kolei oznacza zmniejszone ryzyko złapania przeziębienia, o które jesienią nietrudno. Bieganie to także świetny sposób na wzmocnienie serca, usprawnienie wydolność krążeniowo-oddechowej oraz zmniejszenie ryzyka wystąpienia chorób cywilizacyjnych, jak niektóre nowotwory, cukrzyca typu II, nadciśnienie czy miażdżyca.

Dodatkowo treningi aerobowe, takie jak właśnie bieganie, dotleniają mózg, wzmacniają układ szkieletowo-kostny oraz prowadzą do obniżenia poziom tzw. złego cholesterolu LDL we krwi. Nie zapominajmy też, że bieganie to jeden z najskuteczniejszych sposobów na pozbycie się nadprogramowych kilogramów (w ciągu jednego godzinnego treningu możesz spalić średnio ok. 700 kcal) i zbudowanie kondycji. Na tym nie koniec zalet płynących z uprawiania joggingu!

Łatwiej się nie da, czyli jak się przygotować do treningu 

Ogromną zaletą biegania jest jego uniwersalność i dostępność. Sport ten nie wymaga dużych nakładów finansowych, kosztownego sprzętu czy wyjątkowych umiejętności. Aby rozpocząć trening, wystarczy włożyć legginsy, koszulkę, zasznurować buty, wyjść z domu i... po prostu pobiec. Nim jednak wyruszysz na biegową ścieżkę, zajmijmy się przygotowaniem do treningu.

  • Buty do biegania – każdy doświadczony biegacz i trener powie Ci, że najważniejsze jest odpowiednie obuwie. Buty do biegania powinny zapewniać Ci odpowiednią amortyzację i trakcję (przyczepność na zróżnicowanym podłożu) oraz stabilizację pięty. Muszą być też lekkie i przewiewne, dzięki czemu będzie Ci się biegało bardziej komfortowo. W sklepach znajdziesz wiele wartych uwagi modeli w różnych cenach. Ciekawą propozycją są nowe uniseksowe buty do biegania SIGNUM od 4F, które spełniają wszystkie powyższe kryteria, dzięki czemu sprawdzą się idealnie na krótkich i średnich dystansach.

  • Spodenki/legginsy – aby nie zgrzać się za bardzo podczas treningu, ubieraj się tak, jakby na zewnątrz temperatura była o 10°C wyższa. Końcówka lata i wczesna jesień mogą zatem okazać się wciąż dobrym momentem na bieganie w szortach. W zanadrzu warto jednak mieć wygodne legginsy. Dla większego komfortu postaw na ubrania z elastycznymi lub klejonymi szwami i oddychającymi tkaninami. Modny krój na pewno sprawi, że chętniej wyruszysz na biegowa ścieżkę, a odblaskowe elementy zwiększą Twoją widoczność na trasie, a więc i Twoje bezpieczeństwo.

  • Stanik – w trakcie pandemii wiele kobiet zrezygnowało z noszenia biustonoszy, jednak jeśli wybierasz się na trening biegowy, musisz zapewnić swoim piersiom wsparcie. Staniki sportowe są zdecydowanie bardziej komfortowe od tradycyjnych, więc tym bardziej zachęcamy do ich noszenia. Regulowane ramiączka i zapięcie z regulacja obwodu zagwarantują najlepsze dopasowanie, płaskie szwy sprawią, że nic Cię nie będzie uwierało, a odpowiednia tkanina pozwoli skórze oddychać.

  • Koszulka – powinna być wykonana z oddychającego i szybkoschnącego materiału. Wybierz krój, który Ci odpowiada (T-shirt lub top na ramiączkach) i design, który zachęci Cię do kolejnego treningu.

  • Bluza – najlepsze są bluzy rozpinane, które są uniwersalne. Dobrze, gdy zamek jest kryty, a bluza posiada zapinane kieszenie i otwory na kciuki w rękawach.

Odzież do biegania powinna być jak najbardziej wygodna oraz funkcjonalna, aby podczas treningów zapewniała maksymalny komfort. Wybierając swój strój, zwrócić uwagę, czy w danym modelu zastosowano rozwiązania takie jak płaskie szwy czy elastyczne dzianiny. Dla biegaczy ważne jest również bezpieczeństwo podczas treningu – widoczność podniosą odblaskowe elementy stroju. Liczy się też technologia: chłonność i oddychalność dzianiny oraz jej miękkość. Nie zapominajmy też o modnym designie i nowoczesnych krojach, które dodają każdej z nas +100 punktów do motywacji. Ubrania spełniające wszystkie powyższe warunki znajdziesz w najnowszej kolekcji 4F INCOGNITO MODE

4Ffot. Materiały prasowe 4F

7 korzyści z biegania w parze

Biegać można w mieście i poza miastem, rano i wieczorem, solo, w duecie lub w grupie – możliwości jest naprawdę nieskończenie wiele. My chciałybyśmy dziś zaproponować Ci bieganie w parze z przyjaciółką. Okazuje się bowiem, że wyciągnięcie kumpeli na wspólny trening może przynieść sporo dodatkowych benefitów, z których skorzystasz Ty i Twoja biegowa partnerka. Jakich? Sprawdź poniżej.

1. Lepsze efekty treningów

Nawet jeśli biegasz już od jakiegoś czasu, zabranie na trening przyjaciółki, może być fantastycznym sposobem na dodatkową dawkę pozytywnej energii.

Ćwicząc w towarzystwie innych osób, jesteśmy bardziej zmotywowani, co sprawia, że efektywność treningów wzrasta. Mechanizm stojący za tym odkryciem wywodzi się z psychologii społecznej i polega na tym, że już sama obecność drugiej osoby sprawia, że mamy więcej ochoty, by daną czynność wykonywać lepiej lub szybciej. Zatem nawet jeśli biegasz już od jakiegoś czasu, zabranie na trening przyjaciółki może być fantastycznym sposobem na dodatkową dawkę pozytywnej energii, dzięki której osiągniesz lepszy wynik.

2. Zapomnisz o zmęczeniu

Bieganie w towarzystwie odwraca uwagę od ciemnych stron biegania, takich jak zmęczenie czy nuda. Rozmowa z treningową kumpelą podczas biegu sprawi, że najzwyczajniej w świecie zapomnisz o zmęczeniu, bo Twoje myśli będą zajęte czymś innym, np. najświeższymi ploteczkami.

4Ffot. Materiały prasowe 4F

3. Stretching w parze

Rozciąganie po bieganiu i rozgrzewka przedbiegowa są obowiązkowymi punktami każdego treningu. Jednak przez niektórych biegaczy elementy te traktowane są jak zło konieczne. Jeśli zaliczasz się do tej grupy, pamiętaj, że rozciąganie w parze będzie nie tylko bardziej efektywne, ale i przyjemniejsze. Gotowa na małą powtórkę z lekcji WF-u? Przekonaj się, że przeskoki, wykroki, skręty, a nawet burpeesy robione we dwójkę są po prostu fajną zabawą.

4. Tyle tras, tyle pomysłów

Wspólna eksploracja nowych tras może być dla Was świetną zabawą!

Samemu często biega się po tej samej trasie, bo tak jest wygodniej lub bezpieczniej. Czasem też po prostu brakuje pomysłów na nowe szlaki. I tu do akcji wkracza Twoja przyjaciółka ze swoimi pomysłami i propozycjami. Wspólna eksploracja nowych tras może być dla Was świetną zabawą! Różne szlaki to także większe zróżnicowanie treningów, co pozytywnie odbije się na efektach Twoich treningów.

5. Bezpieczeństwo

A skoro już jesteśmy przy odkrywaniu nowych tras, to warto wspomnieć, że bieganie po mniej uczęszczanych ścieżkach, może sprawiać, że nie czujesz się zbyt komfortowo. Na pewno jednak biegając w tandemie lub w grupie, poczujesz się bezpiecznie. Dzięki posiadaniu treningowego kompana trasy, na które normalnie byś się nie zdecydowała, w końcu będą dla Ciebie osiągalne.

4Ffot. Materiały prasowe 4F

6. Fota z treningu

Jeśli podczas treningu bardziej skupiasz się na cykaniu fotek i nagrywaniu stories, to coś jest nie tak, ale jeśli podczas treningu dajesz z siebie wszystko, treningowe selfie Ci się po prostu należy! W ten sposób możesz zmotywować innych do działania i pochwalić się swoimi osiągami. A kto lepiej podpowie Ci, jaki kadr ustawić i jaką pozę zaprezentować na biegowym stories niż Twoja kumpela?

7. Nie odpuścisz tak łatwo

Gdy jesteś umówiona na bieg z przyjaciółką, nie wymigasz się tak łatwo.

Gdy dni robią się coraz krótsze, leżenie na kanapie wydaje się naprawdę kuszącą wizją, a do głowy przychodzi Ci coraz więcej wymówek? Czasem każdej z nas brakuje motywacji do treningu. Jeśli jednak jesteś umówiona na bieg z kimś, nie wymigasz się tak łatwo. Zresztą nie wystawisz przecież kumpeli do wiatru? W chwilach zwątpienia razem z przyjaciółką będziecie się nawzajem motywować, żeby jednak wyjść na trening. A gdy spotkacie się na ścieżce biegowej, po prostu pobiegniecie.

To jak? jesteś gotowa na wspólny trening? Namów do biegania przyjaciółkę, kumpla lub swojego faceta i wspólnie pokonujcie kolejne kilometry!

Najnowszą kolekcję biegową od 4F znajdziesz w sklepach stacjonarnych, aplikacji 4F oraz na 4f.pl.

Zobacz również:
Ból kolan po biegu to jedna z najczęstszych dolegliwości biegaczy – zarówno tych początkujących, jak i doświadczonych, biegających długie dystanse. Zobacz, jakie mogą być przyczyny bólu, jak im zapobiegać i leczyć.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ