[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Trening z ciężarami czy masą ciała - co lepsze?

Najlepszy plan to ten, który treningi bez i ze sprzętem sprytnie łączy. Musisz wybrać? Wybierz lepiej.

kobieta na siłowni

Szybkość efektów

Trening z ciężarem ciała

Jeśli dopiero zaczynasz ćwiczyć, trening z ciężarem ciała jest najlepszym wyjściem. Bez dodatkowego obciążenia, nawet jeśli na początku średnio ogarniasz technikę ćwiczeń, ryzyko kontuzji jest małe. Za to efekty przychodzą szybko.

Trening ze sprzętem fitness

Wyższa szkoła jazdy, ale co to dla Ciebie, skoro regularnie czytasz WH. Ciężary mogą budować siłę, wytrzymałość mięśni, szybkość, moc... Do wyboru, do koloru. Smukła sylwetka to tylko efekt uboczny. Który jest spektakularny.

Na plus

Trening z ciężarem ciała

Możesz trenować dosłownie wszędzie. Wystarczy kawałek podłogi i sporo samozaparcia. W grę wchodzą podstawowe ćwiczenia siłowe, ale to od ich kombinacji zależy ostateczny rezultat. Możesz łączyć ćwiczenia w serie, obwody; robić treningi interwałowe itd. Nic Cię nie ogranicza.

Trening ze sprzętem fitness

O treningowe postępy o tyle łatwiej, że nie musisz tak bardzo kombinować z rodzajem treningu czy jego objętością – już zwiększanie zewnętrznego obciążenia wystarczy. Łatwiej też pracować nad konkretną partią mięśni. Pelikany? Wyciąg górny i sprawa załatwiona.

Na minus

Trening z ciężarem ciała

W pewnym momencie dodatkowe obciążenie okazuje się po prostu niezbędne. Nie możesz bez końca zwiększać bo- wiem liczby serii i powtórzeń. 5000 przysiadów podczas pojedynczego treningu przecież nawet nie brzmi zdrowo.

Trening ze sprzętem fitness

Musisz albo zainwestować w sprzęt (pojedyncza para hantli niczego nie załatwia), albo w karnet. Ta druga opcja jest tak naprawdę tańsza, w dodatku nie zagracasz mieszkania. Gorzej, że tracisz czas w korkach.

Co na to nauka?

Trening z ciężarem ciała

Wg naukowców z University of Florida łatwiej jest trzymać się planu treningowego, gdy jest on mocno urozmaicony. Treningi z ciężarem ciała są wręcz do takich urozmaiceń stworzone – patrz punkt „Na plus”. Potrzebujesz inspiracji? Wpadaj na womenshealth.pl – źródeł natchnienia nie zabraknie.

Trening ze sprzętem fitness

Trening siłowy ze sprzętem buduje nie tylko mięśnie i pali tłuszcz. Zwiększa też gęstość kości, odporność więzadeł, strukturę powięzi, poprawia koordynację. Przedłuża też – jak wyn ka z amerykańskiego badania z 2007 roku przeprowadzonego wśród 70-latków – życie, powstrzymując procesy starzenia.

Top ćwiczenie

Trening z ciężarem ciała

Nazywamy je różnie (krokodylki, burpees, padnij-powstań), ale nie o nazwę tu chodzi, tylko o wszechstronność i skuteczność. Stań prosto, zejdź do przysiadu podpartego, wyrzuć nogi w tył, zrób pompkę, przyciągnij z powrotem kolana, wyskocz. Jeden ruch, wszystkie mięśnie.

Trening ze sprzętem fitness

1. i 2. miejsce na podium należą do rwania i podrzutu sztangi. To jednak ćwiczenia bardzo trudne, dlatego skupmy się na miejscu 3., które okupuje wyciskanie sztangi z przysiadu. Stań ze sztangą opartą na obojczykach. Zrób przysiad, wstań i wyciśnij sztangę (pełen instruktaż znajdziesz tutaj).

Zwycięzca?

Ciężary górą! Treningi z ciężarem własnego ciała są świetne na start, doskonale nadają się też jako urozmaicenie i uzupełnienie planu treningowego, jednak muszą uznać pierwszeństwo sesji z ciężarami. To co, widzimy się w siłowni?

ZOBACZ TEŻ: Trening siłowy - Twoja tajna broń

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij