Trenuj z Asią Jóźwik

Joanna Jóźwik jest czołową zawodniczką świata na dystansie 800 m i doskonałym przykładem na to, że świetne wyniki, sylwetka i zdrowie nie biorą się od samego biegania. To również zasługa treningu siłowego.

Joanna Jóżwik Filip Zwierzchowski/Motor Presse Polska
Joanna Jóźwik pokaże Wam jak ćwiczyć. Warto się uczyć od mistrzyni!

Niekoniecznie trzeba od razu sięgać po sztangę – wystarczą ćwiczenia z obciążeniem własnego ciała, piłką czy gumą. „Te ćwiczenia są świetne, bo właśnie nie wymagają chodzenia na siłownię i każdy może je wykonać w domu - mówi biegaczka. – Ich efekty są znakomite. Poprawiają stabilizację, wzmacniają mięśnie, kształtują sylwetkę”. Warunek: są wykonywane prawidłowo. Zobacz, jak trenuje Joasia i dołącz do niej.

REKLAMA

Brzuch na medal

Piłka pozwala zyskać lepszą stabilizację i postawę, zmniejszyć ryzyko kontuzji, a efekty ćwiczeń z nią widać dookoła całej talii. Pamiętaj o rozgrzewce. Wykonuj ćwiczenia w obwodzie – po ok. 20 powtórzeń. Staraj się ograniczyć przerwy między nimi do minimum. Odpocznij chwilę (ok. 1,5 minuty) i powtórz całość 5-6 razy.

Pośladki na start

Ćwiczenia są proste, ale ich efekty złożone – od lepiej leżących jeansów po lepsze czasy na zawodach i mniejsze ryzyko kontuzji. Wykonuj je w 3 seriach po 20 powtórzeń (po każdej odpocznij 30-45 sekund).

Zobacz również:
Cheerleading to oczywiście pompony, taniec z elementami akrobatyki i zagrzewanie drużyn sportowych podczas rozgrywek, ale to także powszechnie znany w Stanach Zjednoczonych sport, który zyskuje na popularności na całym świecie, również w Polsce. Już 2024 roku zobaczymy cheerleading na Igrzyskach Olimpijskich. O treningach, sprzęcie i elementach konkurencji porozmawiałyśmy z trenerką kadry narodowej cheerleadinguSylwaną Patłaszyńską. 
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA