[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Trening przed triathlonem: jazda na rowerze

Nasz trening pozwoli Ci pedałować efektywniej, dzięki czemu wymodelujesz zgrabne nogi i dobrze przygotujesz się do triathlonu. Zobacz, jaka technika jazdy na rowerze będzie najskuteczniejsza i jak powinny wyglądać ćwiczenia na jednośladzie.

rower fot. shutterstock.com

Pływanie, jazda na rowerze i bieganie. Jedno po drugim. Triathlon – kiedyś sport dla młodych atletów, dziś coraz częściej dla ustatkowanych kobiet około czterdziestki. Jeśli szukasz kolejnych wyzwań i chcesz przeżyć niesamowitą przygodę powinnaś wystartować. Zobacz, jak wspominają triathlon jego uczestniczki.

Większość z nas nauczyła się śmigać na dwóch kółkach jeszcze z kompletem mleczaków w uzębieniu. Nawet jeśli opanowałaś tę sztukę w przedszkolu, przyda Ci się kilka trików, które przeniosą te umiejętności na triathlonowy grunt. Odrobina treningu pozwoli Ci pedałować (a przy okazji wysmuklać nogi) efektywniej.

Technika

Ręce

Twój rower jest napędzany siłą mięśni nóg i korpusu, więc staraj się utrzymywać górną część tułowia rozluźnioną i bez ruchu.

Przerzutki

Ty też masz swoją ulubioną? Nic dziwnego: najczęściej przemieszczamy się na miejskim rowerze, na krótkich odległościach i w mało zróżnicowanym terenie. Jeżeli myślisz o poważnej jeździe, nie przywiązuj się do jednej, ale wykorzystuj całą gamę przerzutek.

Na podjazdach zmniejsz opór (przerzuć na niższą). To samo zrób przed każdym zatrzymaniem – ruszenie jest dużo łatwiejsze z niższej przerzutki. Na płaskiej trasie lub zjeździe wrzuć wyższe przerzutki, żeby nie kręcić bez sensu pedałami, tylko rozpędzać rower.

Kręcenie

Pedałowanie to nie tylko naciskanie na pedał, ale też ciągnięcie go w górę. Dlatego przydają się buty rowerowe z systemem SPD, które mocują stopę do roweru. Pedałując efektywnie po okręgu, Twoje biodra, tułów i barki pozostają bez ruchu.

REKLAMA

REKLAMA

rower fot. shutterstock.com

Twój plan

Jeżeli ostatni rower, na którym siedziałaś, był różowy, miał 4 kółka i misia w koszyku, odśwież sobie ten sport na zajęciach spinningu (nawet jeśli wydaje Ci się, że to było wczoraj).

30 minut 2 razy w tygodniu przypomni Twoim mięśniom, co to pedałowanie, i będziesz mogła ruszyć w teren. Tam staraj się wybierać jak najbardziej urozmaicone trasy.

Koniecznie sprawdź nasz program treningowym przed triathlonem, który pokaże Ci, jak przez najbliższe 12 tygodni pokonywać kilometry, budując przed zawodami formę życia.

WH 05/2015

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij