Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Trening HIIT i ćwiczenia chroniące kolana [WH NEWS]

Czy to możliwe, że krótszy trening jest bardziej efektywny niż tradycyjna sesja? Jakie są 3 proste ćwiczenia wzmacniające kolana i dlaczego gdy jesteś wkurzona, nie powinnaś łapać za sztangę? Odpowiedzi na te pytania znaleźli nasi redaktorzy. Sprawdź.

biegaczka fot. Getty Images

Zalety treningu HIIT

Chcesz mieć plan treningowy, którego wreszcie będziesz się trzymać? Pomyśl o sesjach HIIT. Wg badaczy z Curtin University bardziej motywują nas krótsze treningi o wyższej intensywności. Badani, którzy przez 10 tygodni 3 razy w tygodniu robili 25-min sesje HIIT, byli bardziej skorzy do podtrzymywania aktywności niż ci, którzy np. 5 razy w tygodniu przez 45 min biegali z umiarkowaną intensywnością. Jeżeli szybko się nudzisz, przyspiesz swój trening.

HIIT – interwały o wysokiej intensywności mają sens, gdy w każdej serii dajesz z siebie maksa, ale równie poważnie traktujesz przerwy na odpoczynek. Dowiedz się więcej na temat treningu interwałowego HIIT.

kontuzja kolana fot. shutterstock.com

Kontuzje kolan – ćwiczenia wzmacniające

Zawsze się zabezpieczaj! Okazuje się, że antykoncepcja zabezpiecza też przed kontuzjami kolan – wg badań kobiety łykające tabletki są na nie mniej podatne. Ale pewniejsza jest jednak ochrona ćwiczeniami, dlatego poznaj 3 ćwiczenia wzmacniające kolana.

1. Wyprosty kolan

Wzmacniaj i prostowiniki i zginacze kolan. Wykonuj 3 serie tego ćwiczenia po 6-8 powtórzeń.

2. Muszla

Wzmacniaj okolice bioder i korpus dla bezpieczeństwa kolan. Ćwicz 3 x 10-15 powt.

3. Uginanie przedramion na 1 nodze

Trening równowagi poprawi stabilność stawów. Powtórz 25 razy. Zamkniesz oczy?

Według „Journal of Experimental biology” o 13 procent procent krótsze włókna mięśniowe łydek mają kobiety noszące na co dzień obcasy. Ty jesteś wyższa, ale wyższe jest też ryzyko kontuzji.

Nawet systematyczny trening i uprawianie niektórych dyscyplin sportowych mogą doprowadzić do rozwinięcia się choroby zwyrodnieniowej stawów. Zobacz, jak chronić kolana przed zwyrodnieniem stawów.

trening na dobry humor

Pełna parą

Wkurzona? Nie wyżywaj się na sobie. Jeżeli chcesz dać upust intensywnym emocjom na siłowni, to nie przesadź z intensywnością treningu, zwłaszcza gdy jesteś bardzo zestresowana. Zbyt forsowny trening w połączeniu ze stresem to ryzykowne combo, które może za bardzo obciążyć serce, prowadząc – według naukowców z McMaster University – nawet do zawału.

Zamiast dawać z siebie wszystko, zrób swój typowy trening – to wystarczy, żebyś poczuła się lepiej. Jeżeli aż Cię roznosi, lepiej odpręż się na kanapie z filiżanką herbaty i poczytaj, jak dbać o zdrowe serce. A do ciężarów wróć, gdy poczujesz zen. 

WH 05/2017 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij