[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Tabata - intensywny trening w 4 minuty

Brak czasu to nie wymówka – potrzebujesz tak naprawdę kilku chwil kilka razy w tygodniu, by wzmocnić i wyrzeźbić całe ciało. Pod warunkiem oczywiście, że postawisz na sprawdzone rozwiązania, przetestowane nawet nie tyle w siłowniach całego świata, co... w laboratorium.

Jednym z nich jest tabata, czyli 4-minutowy trening interwałowy, w trakcie którego 8 razy przez 20 sekund ćwiczysz, a przez 10 sekund odpoczywasz. Brzmi jak pikuś, ale zaufaj nam – tabata wyciśnie z Ciebie ostatnie poty, błyskawicznie poprawiając przy okazji Twoją kondycję i sylwetkę.

Rozgrzewka

Mimo faktu, że tabata to tak krótki trening, nie możesz zrezygnować z rozgrzewki. Potruchtaj w miejscu przez 2 minuty, po czym poświęć chwilę na streczing dynamiczny (krążenia kończynami, wymachy itd.). Ustaw timer interwałowy albo włącz jedną z setek darmowych aplikacji na swoim smartfonie i przygotuj się na wycisk. Ze względu na i tak ogromną intensywność, ćwicz bez żadnego dodatkowego obciążenia.

ZOBACZ TEŻ: Trening HIIT Anny Lewandowskiej

Trening

W trakcie każdego 20-sekundowego zrywu dawaj z siebie wszystko. Jeśli robisz w tabacie trening kardio, po prostu przyspiesz na maksa. Jeśli natomiast jest to trening oporowy, staraj się zrobić jak najwięcej szybkich i dynamicznych powtórzeń.

Ćwiczenia

W tabacie możesz robić w zasadzie każde ćwiczenie z obciążeniem własnego ciała (przysiady, wykroki, pompki itd.). My polecamy jednak krokodylki, czyli kombajn, który włączy do gry wszystkie Twoje mięśnie. Stań prosto, stopy rozstawiając na szerokość barków. Wypchnij biodra w tył, by zrobić przysiad, połóż na podłodze dłonie. Wyrzuć nogi w tył, by przyjąć pozycję do pompki. Zrób pompkę, przyciągnij z powrotem nogi do klatki piersiowej i wyskocz tak wysoko, jak tylko dasz radę. Czujesz, jak Twoje serce mocno bije w piersi?

Po treningu

Dokładnie rozciągnij wszystkie biorące udział w treningu mięśnie. Możesz iść pod prysznic.

ZOBACZ TEŻ: 12 zasad płaskiego brzucha [patenty na sześciopak]

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij