REKLAMA

Tabata dla początkujących [intensywny trening interwałowy]

Chcesz skutecznie schudnąć, dojść do super formy i wypracować zgrabną sylwetkę? Mamy coś dla Ciebie! Dzięki tabacie, czyli intensywnemu treningowi interwałowemu szybko zobaczysz rezultaty. Wypróbuj zestaw ćwiczeń dla początkujących.

tabata ćwiczenia dla poczatkujących

Nim przystąpisz do treningu, sprawdź, na czym polega tabata i jakie daje efekty.

Zestaw A dla początkujących

Ćwiczenia rób jedno po drugim, łącząc je w obwód. Gdy zakończysz pojedynczy obwód, będziesz w połowie tabaty – powtórz całość jeszcze raz.

1. Szeroko-wąsko

Stań prosto, stopy trzymając razem. Dłonie oprzyj na udach. Wypchnij biodra w tył i obniż delikatnie pozycję, zginając kolana. Dynamicznym ruchem rozstaw teraz szeroko stopy i od razu wróć do pozycji startowej. Kontynuuj.

ZOBACZ TEŻ: 10 muzeów oferujących wirtualne zwiedzanie

REKLAMA

REKLAMA

tabata ćwiczenia dla poczatkujących

2. Pajacyki

Nie pamiętasz, jak się je robi? Szybka przypominajka: stań prosto, stopy razem, dłonie na udach. Dynamicznym ruchem podskocz, aby rozstawić szerzej stopy i ręce unieść wysoko do góry. Wróć do startu i kontynuuj.

REKLAMA

tabata ćwiczenia dla poczatkujących

3. Naprzemienne unoszenie dłoni i stopy

Zacznij na czworakach. Unieś kolana znad podłogi, aby przyjąć pozycję startową. Szybkimi i krótkimi ruchami odrywaj teraz od podłogi na przemian lewą stopę i prawą dłoń oraz prawą stopę i lewą dłoń. Niby pestka, ale 20 sekund daje popalić.

ZOBACZ TEŻ: Gwiazdy, które nie piją alkoholu

REKLAMA

REKLAMA

tabata ćwiczenia dla poczatkujących

4. Przeskoki

Stań prosto, po czym wysuń jedną stopę w przód. Obniż delikatnie pozycję. Jak najszybciej przeskakuj teraz, zamieniając miejscami stopy: raz jedna, raz druga powinna znaleźć się z przodu. Powtarzaj jak najszybciej, mocno pracując ramionami.

REKLAMA

tabata ćwiczenia dla poczatkujących

Zestaw B dla początkujących

1. Przeskoki

Jak wyżej.

2. Skakanka

Po prostu jak najszybciej (obniż pozycję i wyskakuj jak najniżej, żeby przyspieszyć) skacz na skakance. Nie masz jej pod ręką? Nie szkodzi – wyobraź sobie, że w dłoniach leżą rączki.

ZOBACZ TEŻ: 16 pytań, które powinnaś zadać swojemu mężczyźnie

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA