[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Świeża energia w siłowni

Często jedyną rzeczą, jaka Cię powstrzymuje przed pójściem na siłownię jest niepewność, jak się tam zachować i co ze sobą zabrać. Oto kilka reguł, dzięki którym poczujesz się tam swobodnie, wypracujesz swoją wymarzoną sylwetkę, poznasz kilka miłych osób i unikniesz niebezpieczeństw, często niewidocznych gołym okiem.

Lenor

Kup sobie dobrą torbę.

W torbie oprócz stroju sportowego i butów powinno się znaleźć miejsce na dwa ręczniki (jeden pod prysznic i do sauny, drugi do ćwiczeń), szampon (możesz w rezerwie mieć suchy szampon do włosów – zaoszczędza czas), żel pod prysznic, suszarkę do włosów, wodę mineralną i klapki. Pamiętaj też o gumkach czy klamerkach do spinania włosów. Opaska na czoło też nie jest od rzeczy. Oprócz tego w torbie powinna być kieszeń na przepocone rzeczy.

Chroń siebie i innych.

W siłowni ręcznik jest niezbędny. Nie siadamy bezpośrednio na sprzętach, zawsze najpierw kładziemy ręcznik. Podobnie rzecz ma się z sauną i ławkami w przebieralni. Dr Philip Tierno, autor książki „The Secret Life of Germs", znalazł pod prysznicem na siłowni bakterie powodujące zapalenie płuc, a na poręczach te odpowiedzialne za liszajec zakaźny. Czy musimy przypominać, że pod prysznicem i w saunie nie chodzimy boso? Klapki są niezbędne.

Bądź zawsze świeża.

Nie ukrywajmy, wiele kobiet unika siłowni ze względu na zapach potu. Trudno go sprać z ubrań sportowych, a silne środki uszkadzają techniczne materiały i membrany. Dla nas prawdziwym odkryciem były perełki zapachowe Lenor Unstoppables. Perełki są bezpieczne dla tkanin sportowych, więc można w nich prać ubrania o właściwościach technicznych. Wsypujesz je do pralki w ilości zależnej od tego, jaką intensywność zapachu chcesz otrzymać, następnie wkładasz ubrania dodajesz łagodny środek piorący. Wyprane sportowe ciuszki pachną i wyglądają świeżo nawet podczas ćwiczeń, aż do następnego prania. Masz do wyboru cztery warianty zapachowe: Fresh (z nutami morskich minerałów) Bliss (wiśni), Dreams (jaśminu) i Lavish (róż). Nie musisz kupować i otwierać wszystkich, żeby wybrać swój ulubiony. Nakrętki zostały wyposażone w specjalny system do sprawdzania zapachu – wystarczy, że naciśniesz butelkę, a nakrętka uwolni aromat jej wnętrza.

Nie wstydź się pytać.

Kupując karnet masz prawo do tego, aby profesjonalna obsługa wyjaśniła Ci dokładnie, jak ćwiczyć na poszczególnych sprzętach. Nie udawaj mądrali, tylko pytaj. Ćwiczenia bez nadzoru mogą się skończyć fatalnie dla początkujących. Jeśli usłyszysz, że towarzystwo trenera jest osobno płatne, spokojnie poszukaj innej siłowni. Łaski nie robią. Obecnie na tym rynku jest już tak duża konkurencja, że większość siłowni w cenie karnetu ma tzw. „pokazówkę” oraz indywidualnie rozpisany trening dla nowicjuszy. Pytaj, zawracaj im głowę i w ogóle sie nie przejmuj. To ich robota.

Nie popisuj się.

Nie ustawiaj sobie większych obciążeń, niż zalecił trener. To nie jest tak, że z dwukrotnie większym obciążeniem możesz dwa razy krócej trenować. Czasu nie zaoszczędzisz, a jeszcze sobie zaszkodzisz. W ogóle popisywanie się to kiepski pomysł. Pamiętaj, że w siłowni każdy jest zajęty głównie sobą i ze sobą się ściga. To złudzenie, że wszyscy się na Ciebie gapią. Zresztą sama zobaczysz, że większość osób (nawet, a może zwłaszcza, facetów) spogląda głównie do lustra, albo na monitory.

Pamiętaj o piciu.

Właśnie dlatego warto zabierać ze sobą wodę (najlepiej 1,5 litrową butelkę niegazowanej mineralnej), że w siłowniach zwykle sprzedają małe buteleczki kolorowych pseudoizotoników po bandyckich cenach. Litr wody, a nawet pótora, to nie jest dużo, bo podczas ćwiczeń sporo jej tracimy. Według American College of Sports Medicine powinnaś na 10-15 min. przed treningiem wypić szklankę wody, a następnie co 15-20 minut około 150-350 ml.

Zabierz ze sobą własną muzykę.

Na siłowniach zazwyczaj puszczają to, co lubi obsługa, a to może nie być w Twoim guście (na stówę nie jest). A słuchanie ulubionej rytmicznej muzyki sprawi, że sama sie zdziwisz, jak szybko minie Ci 20 minut na bieżni. Najlepiej nagrać sobie własną playlistę specjalnie na siłownię.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij