[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Suplementy diety: aminokwasy rozgałęzione

Jeśli trening siłowy to Twoja ulubiona aktywność, zdrową dietę możesz uzupełnić o BCAA. Aminokwasy rozgałęzione należą do suplementów diety, które pomogą Twoim mięśniom w regeneracji i zmniejszą uczucie zmęczenia po wysiłku. Zobacz, w jakich dawkach i kiedy warto je przyjmować.

suplementy diety fot. shutterstock.com

Suplement nie zastępuje, tylko uzupełnia dietę i treningi. Stosuj go zgodnie ze swoim celem, a szybciej zobaczysz efekty.

Twój cel: regenaracja

Co: BCAA

Dlaczego: to aminokwasy rozgałęzione, które są ochroną przed rozpadem (a więc zabezpieczają Twoje wyrzeźbione ciężką pracą mięśnie przed spalaniem). Opublikowane w „International Society Sports Nutrition” badania Brytyjczyków udowadniają, że BCAA zmniejszają bolesność mięśni.

Naukowcy aplikowali badanym 20 g BCAA (10 g rano i wieczorem) i sprawdzali bolesność ich mięśni po serii 100 zeskoków z podestu (ćwiczenia plyometryczne są najczęstszym powodem bólu nóg). W grupie, która przyjmowała BCAA, nieprzyjemne odczucia były o 30% łagodniejsze niż w grupie kontrolnej.  

Jak/kiedy: przed treningiem siłowym lub intensywnym biegiem (np. 30 min przed startem) dodaj ok. 10 g do 1 l izotonika. BCAA możesz też przyjąć tuż po treningu siłowym i 2-3 h po nim (w sumie 5-20 g/dzień).  

Produkt: Olimp Sport Nutrition BCAA Xplode, 500 g – cena: ok. 90 zł

fot. materiały prasowe

Pewnie już nieraz przekonałaś się, że trening potrafi być czasami na prawdę wyczerpujący. Wiedzą o tym także tęgie umysły, pracujące w laboratoriach nad suplementami, których działanie postanowiliśmy Ci przybliżyć. Oprócz aminokwasów rozgałęzionych, wzięliśmy pod lupę acetyl l-karnitynę, izolat białka serwatkowego i żel energetyczny.

WH 05/2015

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij