Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Stretching - na czym polega , wrażenia [redaktorki WH testują]

Stretching, czyli po prostu rozciąganie z jednego z często pomijanych elementów treningu zyskał w końcu status osobnej jednostki treningowej. Wysłałyśmy naszą redaktorkę na zajęcia, żeby sprawdziła, czy warto poświęcić więcej czasu na stretchnig niż te kilka minut po treningu.

stretching zalety wrażenia fot. Kamil Majdański

Stretching - na czym polega

Deep stretch lub streczing to po prostu rozciąganie. Zwykle traktowane po macoszemu, jako najnudniejsza (może poza rozgrzewką) część innych zajęć. Coraz częściej jest odrębną jednostką treningową – rozciąga wszystkie grupy mięśni, pozwala odzyskać ich elastyczność i naturalną długość. Rozciąganie zapobiega kontuzjom, ale też zwiększa ogólną sprawność ciała, co odczujesz podczas każdej aktywności.

Nasza testerka

Katarzyna Dwornik, redaktorka WH. Pracuje w dziale online, więc przed komputerem jest praktycznie całą dobę. Czasem męczy ją ból karku i zaczyna martwić się o swój kręgosłup. Postanowiła porozciągać zastygłe w jednej pozycji mięśnie, poprawić elastyczność ciała i odpocząć.

Stretching - wrażenia

Na treningu lubię się porządnie zmęczyć. Głośna, energetyczna muzyka i pokrzykujący instruktor pomagają nie myśleć o wysiłku. Gdy spocona wracam do szatni, wiem, że dałam z siebie wszystko. Krótki streczing po zajęciach to obowiązkowy punkt programu, ale jakoś nie przyszło mi wcześniej do głowy, żeby na rozciąganiu spędzić całą godzinę. Szybko przekonałam się, że jednak warto.

Spokojna muzyka dodatkowo pomaga się rozluźnić i świadomie pracować nad ciałem. Pozycje kształtują nawyk odpowiedniej postawy, o który trudno przed monitorem komputera. Co prawda nie spalisz na zajęciach zbyt wielu kalorii, ale lepsza gibkość i postawa sprawią, że będziesz wyglądać zdecydowanie smuklej.

Stretching - co warto wiedzieć przed zajęciami

Ubierz się w coś niekrępującego ruchów. Pozycje dostosowane są do indywidualnych możliwości, więc chociaż nie zawsze jest przyjemnie, to nie będziesz przekraczać granicy bólu. Na pewno wyjdziesz z zajęć odprężona.

Redaktorki Women's Health specjalnie dla Ciebie przetestowały nowości z fitness klubów. Zobacz nasze wrażenia z:

WH 03/2017

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij