[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Sposoby na zakwasy i inne ciekawostki fitnessowe

Jaki jest najlepszy sposób na zmniejszenie bólu po treningu? Czy marsz pod górę pomaga budować siłę i szybkość? Jakie zalety dla sylwetki płyną z regularnych podskoków? Przygotowaliśmy kolejną garść ciekawostek dotyczących fitnessu.

zakwasy fot. shutterstock.com

Mięśnie na kacu

W końcu udało Ci się zaciągnąć koleżanki do klubu fitness zamiast do klubu i teraz przeklinają Cię, bo boli je wszystko oprócz głowy? Musicie tam wrócić, sorry. Wg badań najlepszym sposobem na obolałe po wycisku ciało jest kolejny, nieco lżejszy trening.

Nowa aktywność lub intensywność powoduje mikrouszkodzenia, które z każdym kolejnym razem goją się szybciej, więc sztywne z bólu kumpelki niedługo Ci wybaczą i jeszcze podziękują za lepszą formę. Sok z wiśni przed treningiem zmniejsza ból „po”. A krótkie kardio po siłowni, angażujące te same partie mięśni, przyspiesza regenerację.  

Sprawdź także, co jeść przed i po treningu oraz poznaj 7 błędów w regeneracji mięśni.

REKLAMA

REKLAMA

marsz fot. Getty Images

Marsz na górę

Na treningach, tak jak w życiu, nie lubimy mieć pod górkę. Nic dziwnego, że omijamy podbiegi szerokim łukiem (dosłownie). Raz na jakiś czas jednak warto zmierzyć się ze szczytem, bo to świetny trening budujący wytrzymałość, siłę i szybkość.

Jednak kiedy na zawodach będziesz zmuszona, by biec sporo pod górkę, możesz pokonać ten odcinek marszem bez straty dla czasu na mecie. Wg „Journal of Applied Physiology”, przechodząc do marszu na podbiegu o nachyleniu 20-30°, oszczędzisz energię, która pozwoli Ci finiszować w takim samym czasie, w jakim byś człapała do mety zmęczona zdobywaniem szczytu biegiem.  

REKLAMA

podskoki fot. shutterstock.com

Skacz

Dwa razy dziennie zrób 10-20 jak najwyższych podskoków, a po 8 tygodniach Twoje kości będą silniejsze. Wg badań ten trening stymuluje zwiększanie ich gęstości, zmniejszając ryzyko złamań i osteoporozy.

WH 09/2016

 

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij