[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

  • Women's Health

  • Fitness

  • Sposoby na kontuzje kolan, silną wolę i mięśnie na talerzu [newsy fitnessowe]

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.8

Sposoby na kontuzje kolan, silną wolę i mięśnie na talerzu [newsy fitnessowe]

Kobiety są aż do 8 razy bardziej narażone na kontuzje kolan od mężczyzn. Jak zatem bronić się przed kontuzjami? Dlaczego aktywne dziewczyny powinny jeść imbir i jak zwalczyć lenia? M.in. na te pytania odpowiedzi szukali nasi redaktorzy.

kontuzja skoki

Przeskocz kontuzje

Tak, to jawna niesprawiedliwość, ale jesteśmy aż do 8 razy bardziej od facetów narażone na kontuzje kolan. Wiele zależy od hormonów, ale możesz też sporo zrobić, żeby to nie one decydowały.

To banał, ale kontroluj wagę – już kilka dodatkowych kg zwiększa ryzyko ich urazu. Nie chodź non stop na obcasach. I wzmacniaj równomiernie mięśnie przodu i tyłu nóg. To pomoże Ci też uniknąć jednej z najczęstszych sportowych kontuzji: uszkodzenia mięśni kulszowo-goleniowych (tych z tyłu uda, kluczowych przy szybkich ruchach i dla zdrowia kolan).

Sprawdzaj, czy grozi Ci ten uraz: wg badań każdy dodatkowy cm, który skoczysz w dal na jednej nodze, zmniejsza ryzyko o 12%. Jak wydłużyć swój skok? Ćwicz. Leżąc tyłem, unieś biodra i podciągaj pod siebie nogi na piłce.

 

REKLAMA

bieganie, para fot. shutterstock.com

...i że Ci nie odpuszczę

O tej porze roku w zasadzie o każdej godzinie wydaje się być albo za wcześnie, albo za późno na trening. Ciągle jest środek nocy lub blady świt. Jeżeli nie chcesz zmarnować karnetu na siłownię przez spadek motywacji, naukowcy z University of Colorado radzą połączyć swoją aktywność z konkretym celem życiowym.

Może zależy Ci, żeby świetnie wyglądać w sukni ślubnej albo wzorowo przejść badania okresowe? Jeżeli nic tych rzeczy, to chociaż otaczaj się „fit” ludźmi, a wg badań naturalnie przejmiesz ich zdrowe nawyki.

Zobacz też pozostałe patenty na to, jak wytrenować silną wolę.

imbir fot. shutterstock.com

Imbir – właściwości odżywcze

Trening siłowy najlepiej zagryzać imbirem. Po ppierwsze, naukowcy donoszą, że przyprawiając mięso (białko odbudowujące mięśnie) łyżeczką korzenia dziennie podwoisz spalanie tłuszczu po wizycie w siłowni. Po drugie, wg badań, imbir ma silne właściwości przeciwzapalne i o 13% zmniejsza ból mięśni po wycisku. Taki pikantny szczegół, który robi różnicę.

 

łóżko fot. shutterstock.com

Zdrowy sen

15% - o tyle zwiększysz swoją szybkość, śpiąc minimum 7 godzin. Wg badaczy z Durham University poprawisz też czas reakcji o 12% i będziesz aż o 1/4 bardziej odporna na mocny wycisk. Więc poznaj 10 zasad zdrowego snu i śpij spokojnie.

WH 12/2016

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij