[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Skuteczny sposób na zmotywowanie się do treningu [WH News]

Newsy do codziennego stosowania. Popij kawą.

Prawdopodobnie każda z nas zna to uczucie. Z rozpędu wstałaś, dojechałaś już na siłownię, do fitness klubu, czy na basen i... No nie masz najmniejszej ochoty na trening. Chodzisz po klubie, rozglądasz się, nie możesz się zdecydować, od czego zacząć. I w końcu robisz ten trening, ale tak wiesz, na odwal.

Czy jest jakiś sposób, żeby naprawdę dobrze wykorzystać czas spędzony w fitness klubie? Oczywiście. Nazywa się rywalizacja. Musisz sobie tylko znaleźć przeciwnika. Ta wysoka blondyna znowu zajęła Twoje miejsce na spinningu? Następnym razem przyjdź wcześniej i niech to ona czeka. Uczeni wykazali, że gdy mamy z kim realizować zaliczamy średnio aż 2 razy więcej treningów. Zainspiruj się kimś na siłowni lub załóż się o jakiś wynik z koleżanką. Z facetem też może być. 

Nie spiesz się!

Nie licząc sprintu i jeszcze kilku innych dyscyplin, wysokie tempo nie zawsze jest Twoim przyjacielem. Gdy robisz trening siłowy, albo crossfit, pośpiech nie zawsze jest wskazany. Kilka ruchów z dobrą techniką daje lepsze efekty niż dużo nieprawidłowych powtórzeń. Bierz tylko dobry przykład.

WYPRÓBUJ: 15-minutowy trening na lepszą sprawność oraz Ekspresowy streczing w 5 minut [treningowy bonus]

Odłóż to na 5 minut

Wiesz już, że prawidłowa technika bywa ważniejsza niż ilość powtórzeń. Równie ważna jest przerwa. Odstaw sztangę i daj mięśniom odpocząć, a zaczną rosnąć jak na drożdżach. Według uczonych z University of Birmingham, 5-minutowe przerwy między seriami zwiększają efekty treningu oporowego, bo to optymalny czas dla syntezy białek we włóknach mięśniowych. Poniżej znajdziesz trzy inne sposoby na pożyteczne spędzenie 5 minut.

Guma do żucia

Żucie gumy przez 5 do 10 minut daje efekt odpowiadający nitkowaniu zębów i – według badaczy z University of Groningen – pozwala usunąć 10% bakterii wywołujących choroby dziąseł.

Trucht

Nawet gdy biegniesz, nie musisz się spieszyć, bo łatwo dogonić korzyści. Trucht ślimaczym tempem przez 5 minut dziennie o 23% zmniejsza ryzyko śmierci z powodu chorób serca. O ile zmniejsza truchcik przez pół godziny nie wiemy. 

Krótki spacer

5 minut spaceru po każdej godzinie siedzenia za biurkiem wystarczy, by pobudzić krążenie w nogach i zmniejszyć szanse na to, że cholesterol przekroczy bezpieczny poziom.

Waga w górę

Przybieranie na wadze ma swoje plusy: pożyjesz dłużej. Pod warunkiem, że większa masa jest wynikiem ćwiczeń a nie obżarstwa. Według badań wzrost masy mięśniowej wydłuża życie w większym stopniu niż nadmiar tłuszczu je skraca. Rób ten trening 3 razy w tygodniu (po 10 powtórzeń w kilku seriach) i zyskaj parę lat.

  1. Martwy ciąg sumo z unoszeniem sztangi do brody
  2. Zakroki ze sztangą
  3. Przechodzenie z deski przodem do deski bokiem
  4. Podciąganie na TRX
  5. Wykroki boczne z wiosłowaniem hantlami
  6. Rąbanie drewna z hantlą

Buty minimalistyczne

Biegając przez rok w butach minimalistycznych wzmocnisz mięśnie nóg o 7% a mięśnie stóp o 9% bardzij niż gdybyś biegała w tradycyjnym obuwiu biegowym. A to oznacza lepsze efekty i mniej kontuzji. Zobacz, jak wybierać buty na runners-world.pl/sprzet

ZOBACZ TEŻ: 3 zdrowe zamienniki cukru [WH News]

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij