[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Skakanka: trening, zalety, poprawna technika

Chwyć za skakankę i rozpocznij trening, dzięki któremu spalisz setki kalorii i osiągniesz zgrabną sylwetkę, o jakiej marzysz. Zobacz, jak wygląda trening ze skakanką i nie bój się kontuzji – nasz ekspert wyjaśni, jak się przygotować.

skakanka, skakanie na skakance, trening ze sprzętem Skok w bok? Jeśli na skakance, to śmiało!

Chciałabym wrócić do skakania na skakance. Wiem, że tego, jak jazdy na rowerze, się nie zapomina, ale po tylu latach przerwy boję się, że łatwo złapię kontuzję. Jak zacząć?

Zalety skakania na skakance

REKLAMA

Dzięki skakaniu na skakance będziesz mogła pozbyć się zbędnego tłuszczyku. 30-minutowy trening pozwoli Ci spalić nawet 300-400 kcal.

Jak się przygotować

Zacznij spokojnie, ponieważ podskoki nie należą, tak jak chodzenie czy bieganie, do naturalnych ruchów człowieka. „Przed rozpoczęciem treningu ze skakanką powinnaś przeprowadzić rozgrzewkę – mówi prof. Tadeusz Stefaniak, dziekan Wydziału Nauk o Sporcie AWF we Wrocławiu. – Najlepiej jeśli będzie ona obejmowała ćwiczenia w marszu (tj. skłony, wymachy, wykroki) oraz ćwiczenia gibkościowe (np. krokodylki), które przygotują stawy kolanowe i skokowe do pracy”.

Trening na skakance

Gdy już zaczniesz skakać, to pierwsze 15-30 sekund przeznacz na podskoki obunóż, a następnie próbuj wykonywać podskoki naprzemienne. „Pojedyncza seria ćwiczeń trwa od 10 sekund do 3-4 minut. Przerwy nie są dłuższe niż 60 sekund – dodaje prof. Stefaniak. – W trakcie treningu wykonuje się od 3 do 12 serii”.

Jeśli dopiero wracasz do skakanki, to przez pierwsze 2 tygodnie rób nie więcej niż 4 serie. Szybkie tempo ćwiczeń spowoduje, że poprawi się sprężystość Twojego kroku. Tempo wolne wyszczupli nogi.

Jeżeli lubisz trening ze sprzętem, który zmieści się nawet w torebce, sprawdź też koniecznie nasz trening z gumami.

 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij