Sięgnięcie stopą w pozycji skorpiona - poprawna technika, ćwiczenia przygotowujace

Przygotuj ciało na ćwiczenie spektakularne i eleganckie jednocześnie, aby zagwarantować sobie takie właśnie efekty.

Sięgnięcie stopą w pozycji skorpiona fot. Kamil Majdański/MPP

„Scorpion reach”, czyli sięgnięcie stopą w pozycji skorpiona, pomoże Ci solidnie rozciągnąć przednią taśmę, wzmocnić obręcz barkową, nauczy Cię umiejętności wygięcia w tył i poprawi mobilność kręgosłupa. A także wzmocni całe ciało, zwiększy Twoją nad nim kontrolę i świadomość własnych możliwości.

REKLAMA

Ćwiczenia przygotowujące

Sięgnięcie stopą w pozycji skorpionafot. kamil Majdański/MPP

1. Pozycja bestii

W pozycji klęku podpartego (kolana dokładnie pod pośladkami, dłonie pod barkami) ustabilizuj łopatki, łokcie zrotuj w tył (a). Unieś kilka centymetrów nad matę kolana, utrzymując proste plecy (b). Wróć do startu startowej. Zrób 2 serie po 10 powtórzeń.

Sięgnięcie stopą w pozycji skorpionafot. kamil Majdański/MPP

2. Poruszająca się bestia

Zacznij jak poprzednio, unieś kolana znad maty. Upewnij się, że masz proste plecy. Unieś jednocześnie prawą dłoń i lewą stopę (a), wróć, powtórz na drugą stronę (b). Cały czas stabilizuj tułów i utrzymuj równowagę. Zrób 2 serie po 20 wolnych „kroków”.

Sięgnięcie stopą w pozycji skorpionafot. kamil Majdański/MPP

3. Z pozycji bestii do bestii przed skokiem

Znów zacznij w pozycji bestii, unosząc kolana nad matę (a). Przenieś zdecydowanie ciężar ciała do tyłu (b). Kolana utrzymuj nad podłożem, a barkom pozwól podsunąć się do uszu. Wróć, powtórz. Zrób 3 serie po 8 powolnych zmian.

Sięgnięcie stopą w pozycji skorpionafot. kamil Majdański/MPP

4. Bestia przed skokiem wraz ze wspinaczką poziomą

Przyjmij pozycję bestii przed skokiem (a), przenieś ciężar ciała do przodu, aż zrobisz deskę, i przyciągnij do przeciwstawnego łokcia najpierw prawe (b), a następnie lewe (c) kolano. Wróć do pozycji bestii przed skokiem. Zrób 3 serie po 5 takich powtórzeń.

Sięgnięcie stopą w pozycji skorpionafot. kamil Majdański/MPP

5. Skorpion z pozycją psa z głową w dół

Zacznij w pozycji psa z głową w dół (a). Oderwij od podłoża prawą stopę i unieś prostą nogę wysoko w stronę sufitu; obciągnj palce (b). Ugnij nogę w kolanie, tak jakbyś chciała opuścić ją z drugiej strony (c). Zostań w tej pozycji 3 cykle oddechowe. Wespnij się teraz na palce lewej stopy (d). Wróć do pozycji startowej. Powtórz po 5 razy na obie strony. Nie spiesz się, tylko bądź maksymalnie dokładna. Ruch zacznij przyspieszać dopiero wtedy, gdy poczujesz, że jesteś na to gotowa.

Sięgnięcie stopą w pozycji skorpiona

Sięgnięcie stopą w pozycji skorpionafot. kamil Majdański/MPP

1. Pozycja startowa

Zacznij w klęku podpartym. Utrzymując kolana dokładnie pod pośladkami, a dłonie pod barkami, unieś kolana kilka centymetrów nad matę. Plecy utrzymuj proste równolegle do podłoża. Unieś kolana nad matę.

Sięgnięcie stopą w pozycji skorpionafot. kamil Majdański/MPP

2. Biodra w tył

Przenieś ciężar ciała do tyłu, utrzymując kolana nad podłożem. Barkom pozwól podsunąć się do uszu. Dłońmi mocno naciskaj na podłoże. Plecy cały czas trzymaj proste.

Sięgnięcie stopą w pozycji skorpionafot. kamil Majdański/MPP

3. I do przodu

Płynnym ruchem przenieś prawe kolano do lewego nadgarstka, jednocześnie prostując lewą nogę i przenosząc ciężar ciała do przodu. Stabilizuj sylwetkę, mocno naciskając dłońmi na podłoże.

Sięgnięcie stopą w pozycji skorpionafot. kamil Majdański/MPP

4. Droga w górę

Unieś prawą nogę, jednocześnie otwierając biodro. Zacznij prostować drugą nogę, ale zachowaj delikatne ugięcie w kolanie. Stań na palcach. Prawą nogą sięgaj po skosie w górę.

Sięgnięcie stopą w pozycji skorpionafot. kamil Majdański/MPP

5. Pozycja końcowa

Przenieś prawą stopę za siebie, tak jakbyś chciała ją postawić po drugiej stronie. Barki utrzymuj maksymalnie równolegle względem siebie. Dłonie mocno wciskaj w podłoże, łokcie delikatnie uginaj. Wróć prawym kolanem do lewego nadgarstka, a następnie do pozycji startowej. Wykonaj na drugą stronę.

Zobacz również:
Choć na szali lądują zawsze ci sami dwaj przeciwnicy – dieta i ćwiczenia – to wynik w każdym przypadku jest inny. Wszystko zależy bowiem od tego, jaki cel chcesz osiągnąć.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA