Przeskok małpy – jak to zrobić?

Wzmocnij całe ciało i popraw wytrzymałość, ćwicząc na zaledwie 2 metrach kwadratowych. Poczuj zew natury!

Przeskok małpy Max Pflegel/MPP

Przeskok małpy to ćwiczenie, które na zdjęciach wygląda niewinnie – jak małpka właśnie. W rzeczywistości jest jednak solidnym sprawdzianem Twojej wytrzymałości, siły i zwinności. Co oznacza, że każde powtórzenie tego ćwiczenia te akurat cechy wyraźnie wzmacnia. A przy okazji – naśladując ruchy zwierząt, poczujesz zastrzyk mocy i dużo radości. Baw się!

Będziesz poruszać się jak małpa do boku, przenosząc stopniowo ciężar ciała nad dłonie. Zaangażujesz całe ciało, ponieważ pracować będą zarówno nogi, jak i ramiona, a brzuch i plecy będą odpowiedzialne za stabilizację. Zacznij od ćwiczeń przygotowujących, a następnie przeskocz po całość!

REKLAMA

Przeczytaj opisy, żeby wiedzieć, z czym się będziesz musiała zmierzyć, a potem włącz wideo o ćwicz razem z Kasią. 

Szczegółowe instrukcje ćwiczeń przygotowujących do przeskoku małpy znajdziesz w listopadowym numerze WH.

FAZA 1: POZYCJA STARTOWA

Zacznij w pozycji głębokiego przysiadu, kolana i stopy kieruj na zewnątrz. Nie podwijaj bioder pod siebie, dłonie trzymaj przed sobą.

FAZA 2: SIĘGNIĘCIE W BOK

Sięgnij dłońmi w prawo i połóż je jedna za drugą na macie. Gdy dłonie będą już na właściwym miejscu, Twoje kolano powinno znajdować się między rękami.

FAZA 3: FAZA LOTU

Przenieś ciężar ciała całkowicie na dłonie, stabilizując stawy ramienne, łokciowe (łokcie zachowaj lekko ugięte) oraz łopatki, tak aby dynamicznym ruchem wybić się nogami do góry. Staraj się unieść biodra nad ramiona.

FAZA 4: LĄDOWANIE

Rozpocznij lądowanie w przysiadzie, odstawiając najpierw jedną, a następnie drugą stopę. Szukaj właściwego rytmu: dłoń, dłoń, stopa, stopa.

FAZA 5: WIELKI FINAŁ (I NOWY POCZĄTEK)

Wyląduj. Powtórz parę ruchów w jednym kierunku lub wykonuj je na zmianę. Zacznij od paru powtórzeń naraz, a następnie kontynuuj poruszanie się przez 30-60 sekund. Stopniowo wydłużaj ten czas, a także odległość. Odpocznij chwilę i przejdź do drugiej serii.

ZOBACZ WIDEO:

Zobacz również:
Cztery kobiety, jeden cel i cała masa wymówek (naprawdę całkiem niezłych). Pewnie by im się nie udało, ale trafiły w ręce trenerki WH, która stworzyła dla nich plan z gwarancją sukcesu. Teraz dzielą się nim z wszystkimi, którzy chcą być fit, ale...
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA