[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Ponad 20 kilogramów mniej [metamorfoza Magdaleny]

Od dziecka miała nadwagę; jako dorosła kobieta żyła w przekonaniu, że ma taką budowę, jest „grubej kości”. W 16 miesięcy obaliła tę teorię dietą i ćwiczeniami, zrzucając 22 kg.

Magdalena Stępniak

Waga przed: 92 kg

Waga po: 70 kg

Zmiana

Mając 21 lat, doszłam do 92 kg, a w ciąży waga sięgnęła 112 kg. Przez kilka lat nosiłam rozmiar 44. Nawet nie pamiętam, co jadłam, a to znaczy, że nie zwracałam na to żadnej uwagi. Aż kiedyś na imprezie zobaczyłam przyjaciółkę – chudszą o 15 kg. Wyglądała oszałamiająco. Pomyślałam, że też dam radę. I to był przełom.

Styl życia

Wyeliminowałam słodycze, słone przekąski, wieprzowinę, majonez, keczup, tłusty nabiał. Zaczęłam jeść regularnie co 3 godziny: dużo warzyw i owoców, drobiu, ryb, jogurtów, sera białego chudego. Czytam etykiety i wybieram te z najkrótszą listą składników. Zawsze mam przy sobie coś zdrowego, na wypadek gdyby głód złapał mnie poza domem i kusił niezdrową przekąską. Ćwiczyć zaczęłam dopiero po zgubieniu pierwszych 10 kg, kiedy poczułam się lepiej w swoim ciele. W siłowni byłam codziennie, pochłonięta zdrowym stylem życia. Do dziś uwielbiam mieć zakwasy. Teraz staram się trenować min. 2 razy w tygodniu i trzymam się zdrowych nawyków. NAGRODA Odkąd schudłam, zyskałam pewność siebie. Zdałam ważny egzamin, osiągam sukcesy w pracy. Urodziłam drugą córkę i już pół roku po ciąży wróciłam do rozmiaru 38.

Zdaniem eksperta

Co jeść, trenując w siłowni? Zapytaliśmy o to Katarzynę Biłous - dietetyka, ekspert ds. żywienia sportowców.

Zasady odżywiania w treningu z ciężkim sprzętem nie różnią się specjalnie od ogólnych zasad prawidłowego odżywiania. Z jednym wyjątkiem: ważne jest, co zjesz około 15 min przed i po treningu. Powinna to być przekąska bogata w białko, które szybko się wchłania. Białko serwatkowe wchłania się szybciej od kazeiny (w mleku to pierwsze stanowi 20–30%, a kazeina 70–80%). Głównym składnikiem mięśni, o które walczysz w siłowni, jest właśnie białko, dlatego musisz o nim pamiętać nie tylko przy okazji treningu, ale też w codziennej diecie. Uprawiając sporty siłowe, powinnaś dziennie zjadać go 1,5-2 g na kg masy ciała. Ważna jest też jakość protein – zwracaj uwagę na ilość aminokwasów egzogennych (organizm nie może ich sam wytworzyć). Produktami zawierającymi białko pełnowartościowe są: mięso, jaja, ryby i nabiał. Weganki mają utrudnione zadanie - rośliny strączkowe są zbudowane z białka niepełnowartościowego.

ZOBACZ TEŻ: Pompka - poprawna technika [30-dniowe wyzwanie WH]

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij