[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Pływanie: zalety treningu na basenie

Wolisz pływanie żabką czy kraulem? A może zapomniałaś już całkiem o tej umiejętności? Jeśli chcesz wzmocnić korpus, spalić tłuszcz i uzyskać zgrabną figurę, jednocześnie nie obciążając stawów, wskakuj do wody!
fot. YanLev 2015/shutterstock.com fot. YanLev 2015/shutterstock.com

Wskoczenie do basenu zazwyczaj przywołuje na myśl leżenie na materacu z drinkiem w ręku podczas egzotycznych wakacji lub zanurzenie się w zimnej wodzie w celu ochłodzenie się podczas naprawdę upalnego dnia. Jednak pływanie, o jakim teraz myślimy, może wywołać zgoła odmienne odczucie.

Przepłynięcie kilkuset metrów to wyczyn godny Otylii Jędrzejczak? Nie myśl o pływaniu jak o męczącym zajęciu dla superbohaterów! To świetny trening całego ciała, który nie obciąża Twoich stawów i pozwala spalić mnóstwo kalorii. Poza tym pływając, rozciągasz i wydłużasz swoje ciało – a tego nigdy za dużo.

„Kiedy był ostatni raz, gdy siedziałaś przy biurku z ramionami wyciągniętymi nad głową?” – pyta Earl Walton, instruktorka pływania i właścicielka nowojorskiego klubu sportowego Tailwind Endurance. Zakładamy, że to pytanie retoryczne, więc poprosiłyśmy ją, by podała nam 4 powody, dla których poleca pływanie każdemu: od zawodowych sportowców, których trenuje po... ich matki.

1. Cross-Trening

Pewnie słyszałaś już o tym nie raz: dla optymalnych wyników, najlepiej mieszać ze sobą różne dyscypliny. A jeśli chodzi o pływanie to strzał w dziesiątkę: trening na basenie zdecydowanie różni się od każdego innego treningu na siłowni lub w klubie fitness i pomaga Ci ćwiczyć mięśnie, które były przez Ciebie zaniedbywane.

„Pływanie to niskoobciążeniowy trening, który polecam zarówno biegaczom czy miłośnikom siłowni jak i i każdemu, kto musiał nieco zwolnić z powodu nadmiernego obciążenia stawów biodrowych, kolanowych lub skokowych” – wylicza nasz ekspert.

A jeśli dopadła Cię ostatnio jakaś kontuzja, to koniecznie zobacz, jak na taką przerwę reaguje organizm i jak najlepiej wrócić do formy.

2. Trening mięśni brzucha

Pływanie może wzmocnić Twoje ramiona, nogi, plecy i mięśnie pośladków – to oczywiste. Mniej oczywiste jest to, że pływanie to także świetny trening mięśni głębokich. „Woda jest 724 razy gęstsza niż powietrze i powoduje stały opór, który zmusza do większej pracy całe Twoje ciało” – wyjaśnia Wlaton. Mięśnie głębokie, które są jakby podstawą Twojego ciała stają się dzięki temu mocniejsze. No i obywa się bez brzuszków!

Aby pozbyć się oponki w okolicach pępka, wcale nie musisz trenować brzuszków: wystarczy mieć dobry plan. Wypróbuj nasze dwa zestawy ćwiczeń na płaski brzuch.

3. Mocniejsze serce

Pływanie to także świetny trening aerobowy. Zmusza Twój organizm do nauczenia się nowych sposobów oddychania – nie da się pływać, nie zanurzając głowy. „Poprzez pogłębianie każdego oddechu, zmuszasz płuca i serce do bardziej wydajnej produkcji tlenu – wyjaśnia nasz ekspert. – Więc Twoje mięśnie sercowe stają się mocniejsze”.

4. Pokonywanie własnych słabości

Pływanie może Ci dodać mnóstwo pewności siebie. Uczenie się i doskonalanie nowej umiejętności pokonuje strach związany z potencjalnym ryzykiem. „Ustanowienie sobie celu, np. przepłynięcia 25 metrów (standardowa długość basenu) ileś razy lub nawet jeden raz na początek, może być doświadczeniem zmieniającym życie – zdradza Wlaton. – Jako trenerka pływania widziałam to już niejednokrotnie i uważam, że tego typu zadowolenie z pokonania własnych słabości to chyba największa zaleta pływania”.

Tekst: Amy Roberts

WH

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij