Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Piloxing – na czym polega, wrażenia [redaktorki WH testują]

Połączenie pilatesu i boksu, czyli piloxing to jeden z najgorętszych trendów w świecie fitness. Na zajęcia wysłałyśmy naszą fotoedytorkę, żeby na własnej skórze przekonała się na czym polega i jak działa piloxing.

piloxing na czym polega, wrażenia fot. Kamil Majdański

Piloxing – na czym polega

Piloxing, jak sugeruje nazwa, jest mieszanką pilatesu i boksu. Do tego niezwykłego combo dochodzi też taneczna choreografia. Trening został stworzony przez szwedzką instruktorkę fitnessu, tancerkę i trenerkę boksu Vivecę Jensen i z dnia na dzień zyskuje coraz szersze grono miłośników.

Piloxing – korzyści

Piloxing pozwala budować świetną kondycję, wyrzeźbioną sylwetkę, poprawić koordynację i podnieść pewność siebie. Ciało zaangażowane jest od stóp do głów i naprawdę czujesz, że walczysz o własne ciało. Dodatkowo tego typu treningi są dobre nie tylko dla ciała, ale i dla ducha. Piloxing bowiem pozwala odkryć wewnętrzną siłę i kobiecość.

Nasza testerka

Anna Wysocka, fotoedytorka WH. Zawsze była fanką pilatesu, ale w końcu chciała podnieść sobie poprzeczkę i spróbować czegoś nowego.

Wrażenia

Nigdy nie lubiłam typowego kardio, a czułam, że moje ciało potrzebuje już nowych bodźców. Na początku nie wiedziałam, czego się spodziewać – w końcu boks to ring i podbite oczy. Na szczęście okazało się, że piloxing to nie starcie z innymi dziewczynami między narożnikami, tylko walka z cieniem (i własnym ciałem) na sali do fitnessu.

To bardzo dynamiczny trening, wymaga pełnej koncentracji. Dobrze ułożona choreografii a angażuje jednocześnie korpus, ręce, nogi i oddech. Większa część zajęć odbywa się na stojąco, w ciągłym ruchu, więc zaliczasz kardio, ale nie w nudnej wersji wielu jednostajnych powtórzeń. Oczywiście sporo zależy od choreografii.

Próbowałam zajęć w różnych klubach i każdy z instruktorów miał na nie swój sposób. Lubię, gdy dużo się dzieje, ale dziewczyny, które mają problemy z choreografią, też się na piloxingu odnajdą.

W życiu nie sądziłam, że będę miała styczność z boksem, a teraz nie wyobrażam sobie, że miałabym wrócić do pilatesu pozbawionego tych wszystkich ciosów i okrzyków: „Sleek, sexy, powerful!”. To globalne hasło piloxingu – i rzeczywiście tak czuję się po zajęciach.

Piloxing – co warto wiedzieć przed treningiem

Trening dobrze jest wykonywać boso lub w antypoślizgowych skarpetach. Lepiej wyrzeźbisz ramiona, gdy skorzystasz ze specjalnych rękawic z niewielkim obciążeniem (mogą też być małe hantelki, ale rękawice są zdecydowanie wygodniejsze, bo zapięte na rzepy trzymają się pewnie podczas dynamicznych ciosów).

Redaktorki Women's Health specjalnie dla Ciebie przetestowały nowości w fitness klubach. Zobacz nasze wrażenia z:

WH 03/2017

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij