[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
  • Women's Health

  • Fitness

  • Ostry trening, sposób na kolki i nawadnianie dla ćwiczących [ciekawostki fitnessowe WH]

REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Ostry trening, sposób na kolki i nawadnianie dla ćwiczących [ciekawostki fitnessowe WH]

Jak wrócić do ćwiczeń po przewie? Dlaczego i jak nawadniać organizm? Jakie są skuteczne sposoby na kolkę? Odpowiedzi na te pytania znaleźli nasi redaktorzy. Sprawdź..

trening w siłowni maszyny fot. shutterstock.com

Idź, ale nie na całość

Nawet jeżeli motywatory w internecie przekonują, że są tylko dwie opcje: „Go hard or go home”, to gdy już zmotywujesz się po zimowej drzemce do treningu, wybierz opcję trzecią. Pierwszy od jakiegoś czasu wysiłek powinien być umiarkowany. Naukowcy z University of British Columbia zauważyli wyraźnie zgubny wpływ stresu na tkankę mięśniową u osób, które podjęły się na nowo mocnych treningów. Do tego mitochondria (takie mikroelektrownie w komórkach) po wycisku pracowały o połowę mniej efektywnie, więc ciało słabło zamiast się wzmacniać.

Zobacz, po czym poznać, że dajesz z siebie za dużo:

  • Sen. Trudności z zasypianiem lub większe niż zwykle problemy ze wstaniem rano to znak, by wyluzować.
  • Tętno. Odpocznij, jeżeli przez kilka dni masz wyższe niż zwykle tętno spoczynkowe (np. mierzone przed wstaniem z łóżka).
  • Mięśnie. Masz obolałe jak przy grypie ciało? Nie jesteś w stanie zrobić swojego zwykłego treningu? Nie rób.

REKLAMA

kolka jak uniknąć

Prosto w kolkę

Kłucie w boku uprzykrza Ci treningi? Masz kolejny powód, żeby przestać się garbić. Naukowcy wciąż nie znają jednoznacznej przyczyny bolesnych kolek, ale jedna z teorii obwinia za to pochylone ramiona i plecy. Kobiety ze złą postawą częściej dopadają kolki i mogą odczuwać z ich powodu większy dyskomfort.

Jak zapobiegać kolkom?

  • 3 razy w tygodniu zastąp 10 min na fejsie wzmacnianiem mięśni stabilizujących (np. deski), a zyskają na tym też Twoje foty na fejsie.
  • Przed wysiłkiem jedz lekkie przekąski (min. tłuszczu i błonnika). Wg badań kolki gnębią też częściej po sokach owocowych i napojach z cukrem.

picie, woda, napój fot. shutterstock.com

Spływajcie, problemy

Statystycznie co druga z nas prędzej czy później nabawi się zakażenia dróg moczowych. Jeżeli kierujesz się zasadami Women's Health, są duże szanse, że tą drugą będzie Twoja nieaktywna koleżanka. Kobiety, które ćwiczą regularnie z umiarkowaną intensywnością, są nawet o 32% mniej narażone na zapalenie pęcherza moczowego.

Według badań opublikowanych w „Medicine and Science in Sports and Exercise” to dzięki dodatkowej porcji wody, którą wypijamy, by nadrobić to, co wypociłyśmy na treningach. Woda przepłukuje nerki i pęcherz, oczyszczając je z bakterii, dzięki czemu układ moczowy jest mniej podatny na zakażenia. I nie warto powstrzymywać się od siusiania w publicznej toalecie. Co za ulga.

Nie lubisz wody? Pij domowe lemoniady. Są jeszcze zdrowsze i smakują o niebo lepiej.

WH 03/2017

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij