Natarajasana (Pozycja króla tańca) - jak zrobić, ćwiczenia przygotowujące

Pozycja króla tańca wymaga nie tylko sprawności ciała, ale też równowagi umysłu. Odnajdź je w sobie, ucząc się tej asany krok po kroku.

Natarajasana (pozycja króla tańca) fot. Kamil Majdański/MPP

Ćwiczenia przygotowujące

Natarajasana (pozycja króla tańca)fot. kamil majdański/mpp

1. Kolano w przód do wagi

Stań prosto na lewej nodze. Unieś prawe kolano. Weź wdech i z wydechem przejdź w bardzo wolnym tempie do pozycji wagi (a). Zatrzymaj się na kilka cykli oddechowych, poszukując równowagi. Z wdechem powoli wróć do stania na jednej nodze (b). Powtórz 10 razy. Rób 3 serie na obie strony.

REKLAMA

ZOBACZ: Joga - jak ćwiczyć prawidłowo? [podstawy]

Natarajasana (pozycja króla tańca)fot. kamil majdański/mpp

2. Pozycja szczeniaka

Wykonuj to ćwiczenie w przerwach między kolejnymi seriami albo na koniec treningu. Przyjmij pozycję klęku podpartego. Ramiona proste w łokciach mocno wyciągnij w przód. Biodra skieruj w górę, a klatkę zbliż do podłoża. Wytrzymaj 30 sekund. Stopniowo wydłużaj do nawet 4 minut.

Natarajasana (pozycja króla tańca)fot. kamil majdański/mpp

3. Unoszenie bioder w siadzie

Zacznij w klęku na prawej nodze. Dłonie oprzyj na macie za sobą (a). Unieś wysoko biodra i skieruj je do przodu. Brodę spróbuj zbliżyć do mostka (b). Wytrzymaj 10 sekund. Stopniowo wydłużaj ten czas do 30 sekund, powtarzając pozycję parokrotnie na każdą ze stron.

Natarajasana (pozycja króla tańca)fot. kamil majdański/mpp

4. Głęboki wypad w klęku w przód

Zrób wypad w przód prawą nogą. Lewe podudzie oprzyj na macie (jak na zdjęciu). Wypchnij biodra do przodu i wyciągnij ramiona w górę (a). Pochyl tułów do wyprostowanej nogi z przodu, uginając stawy biodrowe (b). Wytrzymaj kilka oddechów, wróć. Powtórz po 5 razy na stronę.

Natarajasana (pozycja króla tańca)fot. kamil majdański/mpp

5. Wielbłąd

Uklęknij na macie i prawą dłonią złap się za lewą piętę (a). Unieś biodra, wypychając je mocno w przód. Górę ciała puść w tył i zrotuj w stronę kostki, którą trzymasz (b). Wróć do pozycji startowej i powtórz na drugą stronę (c). Powtarzaj naprzemiennie, aż zaliczysz po 5 powtórzeń na stronę.

Natarajasana (pozycja króla tańca)fot. kamil majdański/mpp

6. Pozycja tancerki w klęku

Z klęku podpartego powoli unieś prawą rękę i prawą nogę. Rękę prowadź kciukiem w górę, złap dłonią za wewnętrzną część stopy, unieś. Skup się na zachowaniu równowagi. Otwórz klatkę piersiową i wytrzymaj kilka cykli oddechowych. Wróć. Powtórz na drugą stronę.

SPRAWDŹ: Joga na pobudzenie [15 minut do formy]

Natarajasana (Pozycja króla tańca)

Natarajasana (pozycja króla tańca)fot. kamil majdański/mpp

Faza 1: pozycja startowa

Stań prosto. Przenieś ciężar ciała na prawą nogę, lewą ugnij w kolanie. Ciało skieruj do przodu. Unieś prawą dłoń kciukiem w górę.

Natarajasana (pozycja króla tańca)fot. kamil majdański/mpp

Faza 2: droga do góry

Unieś lewą nogę, aż podudzie znajdzie się w pozycji równoległej do podłoża, obciągnij palce. Lewą rękę unieś za siebie kciukiem w górę.

Natarajasana (pozycja króla tańca)fot. kamil majdański/mpp

Faza 3: do pozycji końcowej

Złap lewą dłonią lewą stopę od wewnętrznej strony. Unieś kolano.

Natarajasana (pozycja króla tańca)fot. Kamil Majdański/MPP

Faza 4: wykończenie

Powoli zacznij unosić lewą nogę, oddalając stopę od uda i jednocześnie pochylając ciało w przód. Staraj się pchać stopą w dłoń, otwierając klatkę piersiową. Po kilku cyklach oddechowych powoli, kontrolując ciało, wróć do pozycji początkowej. Powtórz na drugą stronę.

ZOBACZ TEŻ: Joga na lepszą koncentrację [zestaw ćwiczeń]

Zobacz również:
Wzmocnij nie tylko górę ciała, ale też odnajdź w sobie wewnętrzną równowagę i zwiększ pewność siebie. Oto pozycja kruka.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA