[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
1.0

Mięśnie brzucha - zadbaj nie tylko o 6-pak

Dążysz do płaskiego brzucha? To się chwali. Jednak zanim przejdziesz do kolejnej serii brzuszków, upewnij się, czy 6-pak na pewno jest tym, czego potrzebujesz.

Nie ma nic złego w tym, że płaski brzuch jest głównym motywatorem do ćwiczeń w okresie przedurlopowym. Ale kiedy osiągnięcie widocznej kratki na brzuchu staje się jedynym celem treningowym i realizujesz go za pomocą miliona spięć brzucha, to być może właśnie mijasz się z tym celem.

Korpus to dużo więcej niż jeden mięsień. A 6-pak to tylko jeden mięsień (OK – w sumie duet, bo mięsień prosty leży symetrycznie), a swoją sławę zawdzięcza temu, że jest położony najbardziej powierzchownie. I przez to jest obiektem pożądania osób dbających o powierzchowność. Wszyscy patrzący głębiej mogą oczekiwać od swojego brzucha dużo więcej, bo jest mnóstwo nieestetycznych powodów,by wzmacniać mięśnie korpusu. Wielu najsilniejszych ludzi na świecie wcale nie ma tarki na brzuchu, a potrafi ą przerzucać tony,biegać szybko i osiągać szczyty sprawności fizycznej. Tak się składa,że aby kaloryfer był na świeczniku, napracować musi się dużo więcej mięśni: pokrywających tułów, łączących go z biodrami,kręgosłupem i obręczą barkową. Robienie mocno celowanych ćwiczeń na 6-pak (pozdrowienia dla brzuszków i 6 Weidera) z pomijaniem reszty ekipy korpusu wręcz spowalnia upragnione efekty. Zobacz, co zyskasz, patrząc na swój brzuch szerzej i trenując mądrzej.

Mniej bólu

Silne mięśnie korpusu to ważny czynnik zapobiegania kontuzjom. Badania pokazują, że kobiety z dobrą aktywacją mię śni „centrum” są w stanie lepiej kontrolować ruch swoich kolan podczas ćwiczeń siłowych,jak przysiady na jednej nodze i wykroki, co chroni je przed uszkodzeniami więzadła krzyżowego przedniego. Korpus, w tym pośladki (tak, one też należą do tego mocnego teamu) stabilizuje miednicę i biodra. Solidny korpus to w zasadzie fundament bezbolesnego ruchu.

Lepsza postawa

Mięśnie korpusu otaczają kręgosłup,ułatwiając mu utrzymanie prawidłowej postawy. To, po pierwsze,zapobiega nieprawidłowym ruchom w stawach i nadwerężaniu mięśni, które stopniowo doprowadzają do bolesnych konsekwencji, a – po drugie – po prostu lepiej wygląda. Kaczy kuper, zgarbione plecy, zwisająca smętnie głowa i wystający brzuch to tylko niektóre efekty słabych mięśni posturalnych. Lepsza postawa daje wrażenie większej pewności siebie i efekt zdrowej, smukłej i symetrycznej sylwetki. Katowaniem brzuszków po godzinach spędzonych w pozycji zgięciowej tego nie osiągniesz.

Lepsze osiągnięcia

Mocny korpus działa jak solidny doping w sporcie, poprawiając stabilizację, balans i zwinność. To z niego rozpoczyna się każdy ruch, jego siła przekłada się na siłę dołu i góry ciała. Korpus pozwala mieć kontrolę nad skomplikowanymi ćwiczeniami, rotować kręgosłup przy rzutach, ciosach czy serwach i absorbować siły przy wytracaniu prędkości podczas lądowania, mijania czy łapania.

ZOBACZ TEŻ: 20-minutowy trening z kettlebellem [spal tłuszcz, wyrzeźb mięśnie]

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij