[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Martwy ciąg a ból pleców [OPINIA EKSPERTA]

Często po wykonaniu martwego ciągu odczuwam ból pleców. Dlaczego tak się dzieje? O odpowiedź na pytanie naszej Czytelniczki poprosiłyśmy eksperta. Zobacz, jak uniknąć bólu, wykonując to popularne ćwiczenie wielostawowe.

martwy ciąg ból pleców fot. shutterstock.com

Dlaczego po martwym ciągu często bolą mnie plecy?

Na pytanie naszej Czytelniczki odpowiada ekspert WH – doktor nauk o kulturze fizycznej, instruktorka fitness Katarzyna Wysocka.

Problem może wynikać z braku przygotowania do tego ćwiczenia. „Zanim zdecydujesz się włączyć martwy ciąg do swojego treningu, popracuj nad wyrobieniem nawyku napinania mięśni korpusu, co zagwarantuje Ci właściwą stabilizację całej sylwetki podczas każdego ćwiczenia wykonywanego z dodatkowym obciążeniem” - radzi instruktorka fitness Katarzyna Wysocka.

REKLAMA

Podpowiada, aby zacząć od izometrycznego napinania mięśnia poprzecznego brzucha w różnych pozycjach (uczą tego na pilatesie), różnych wariantów desek i ćwiczeń równoważnych. Kiedy już wyrobisz sobie taki zwyczaj, raz jeszcze, zaczynając każde powtórzenie martwego ciągu, upewniaj się, że masz już napięte mięśnie całego ciała, zwłaszcza korpus właśnie – tutaj nie ma miejsca na bezwładność.

Przyczyna bólu może być jeszcze jedna – zła technika. Wystarczy, że prowadzisz ciężar dalej niż powinnaś od swoich nóg, co mocno obciąża odcinek lędźwiowy” – podkreśla Wysocka. Sprawdź więc, czy wszystko jest na swoim miejscu, zwracając uwagę instruktora, aby bacznie Ci się przyjrzał podczas treningu. Zobacz przy okazji, jak dokładnie powinien wyglądać klasyczny martwy ciąg oraz poznaj jego modyfikacje.

Jeżeli Ty również masz do nas jakieś pytania, zadaj je nam, wysyłając wiadomość na naszą facebookowa skrzynkę. Gwarantujemy, ze żadnej wiadomości nie zostawiamy bez odpowiedzi, a na najciekawsze odpowiadamy na łamach papierowego wydania Women’s Health.

WH 06/2017

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij