REKLAMA

Kawa przed treningiem: czy to działa?

Espresso przed treningiem to dobry pomysł, ale jeszcze lepszym jest suplement z kofeiną.

Niech nie zwiedzie Cię fakt, że w 2004 roku kofeina została usunięta z listy środków zabronionych przez WADA, czyli Światową Agencję Antydopingową. Kofeina działa, poprawia osiągi w wielu dyscyplinach – kropka. Naukowcy są co do tego zgodni, przy czym warto zauważyć, że jest to jeden z najdokładniej przebadanych środków. A jak działa? Najkrócej rzecz ujmując, przesuwa granicę zmęczenia. Wchodząc na wyższy poziom wtajemniczenia, blokuje receptory, zajmując miejsce adenozyny, która akumuluje się w organizmie podczas wysiłku, odpowiadając m.in. za uczucie zmęczenia. Bez tego negatywnego efektu możesz trenować dłużej i intensywniej. Gdzie więc tkwi haczyk? W ilości kofeiny. Otóż pojedyncze espresso zawiera jej około 60 mg, podczas gdy optymalną dawką są 3 mg na 1 kg masy ciała. Oznacza to, że ważąc 55 kg, powinnaś przyjąć 165 mg kofeiny. Umówmy się jednak, że niemal trzy espresso przed treningiem to jest nie najlepszy pomysł (o latte nawet nie wspominamy). Rozwiązanie? Suplementy – nasze typy znajdziesz poniżej.

ZOBACZ TEŻ: Wpływ kofeiny na organizm - ile kawy pić?

Zamiast kawy

W sklepach z suplementami dla sportowców (i nie tylko) znajdziesz źródła skoncentrowanej dawki kofeiny.

Aangel's Touch Kawa mielona

Jeśli mimo wszystko chcesz postawić na klasyczne źródło kofeiny, wybierz kawę fortyfikowaną. Cena: 39,99 zł

KFD Caffeine

Jedna pigułka z blistra to aż 200 mg kofeiny. Sporo, dlatego przetestuj na sobie jej działanie podczas treningu z trenerem, a nie podczas ważnego startu. Cena: 13,99 zł

Olimp Caffeine Kick

Jeśli masz sporą masę mięśniową albo wręcz odwrotnie – dopiero zaczynasz i oczekujesz wsparcia – możesz potrzebować większej dawki. Tu jest jej aż 300 mg. Cena: 19,50 zł

ZOBACZ TEŻ: Czy trzeba sobie zrobić przerwę od tabletek antykoncepcyjnych?

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA