REKLAMA

Joga: zestaw ćwiczeń na wyciszenie przed snem

Power joga jest super, ale prawdziwa moc jogi to jej zbawienne działanie na sen. Te pozycje na 30 minut przed położeniem się do łóżka wyciszą układ nerwowy, a skupienie na oddechu pozwoli Ci zakończyć dzień krótką medytacją.

Joga FOT. KATHRYN WIRSING

Skłon w pozycji szewca

Usiądź na podłodze ze złączonymi podeszwami stóp. Pozwól kolanom opaść na boki do ziemi. Weź wdech i unieś klatkę. Z wydechem połóż tułów przed sobą, wyciągając ręce do przodu, o ile to dla Ciebie komfortowe. Zatrzymaj się na 2-3 minuty. Pozycje z opuszczoną głową jak ta wyciszają umysł i niepokoje.

REKLAMA

JogaFOT. KATHRYN WIRSING

Pozycja szczęśliwego dziecka

Połóż się na plecach, unieś kolana w kierunku pach. Złap zewnętrzne krawędzie stóp dłońmi i skieruj podeszwy stóp do sufitu. Ułóż dół pleców miękko na podłodze. Oddychaj głęboko, czując, jak plecy coraz większą powierzchnią dotykają ziemi. 1-2 minuty w tej pozycji rozluźni napięcie dolnego odcinka pleców.

JogaFOT. KATHRYN WIRSING

Pozycja szewca leżąca

Kumulujesz stres napięciem w biodrach? To pozycja dla Ciebie. Połóż się na plecach i złącz podeszwy stóp, pozostawiając ich zewnętrzne krawędzie na ziemi. Jeśli potrzebujesz wsparcia, podłóż pod uda poduszki. Ręce ułóż po bokach ciała wnętrzami dłoni do góry. Pozostań w pozycji 3-4 minuty.

JogaFOT. KATHRYN WIRSING

Skręt brzucha

Połóż się na plecach i unieś kolana do klatki. Powoli opuść oba kolana na prawą stronę i wyciągnij lewą rękę w lewo na ziemi, nie odklejając barków od podłogi (podłóż pod lewy bark poduszkę, jeśli tego potrzebujesz). Pozostań w tej pozycji 1-2 minuty. Wroć do centrum i zmień stronę. To przywróci Ci balans.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA