REKLAMA

Joga dla młodych mam z Gosią Mostowską [WIDEO]

Masz wolny kwadrans (cud!) i ochotę, by zrobić coś dla swojego ciała i umysłu? Specjalnie dla Ciebie razem z Gosią Mostowską przygotowaliśmy krótką i delikatną sesję bezpieczną dla młodych mam. W wolnej chwili rozłóż matę i weź do ręki WH lub odpal wideo.

Gosia Mostowska fot. Kamil Majdański

W najnowszym, kwietniowym numerze "Women's Health"" znajdziesz mnóstwo materiałów dotyczących macierzyństwa. O przygotowanie sesji jogi dla młodych mam poprosiłyśmy Gosię Mostowską - certyfikowaną nauczycielkę jogi i mamę dwóch dziewczynek. Jeśli chcesz poznać patenty joginki na powrót do formy po ciąży, pędź do kiosku po najnowszy numer WH. A jeśli masz ochotę na krótką sesję jogi - zapraszamy na matę!

REKLAMA

UWAGA: aby mieć pewność, że Twoje ciało jest gotowe do ćwiczeń, skonsultuj się ze swoim lekarzem fizjoterapeutą (najlepiej uroginekologiem).

Joga dla młodych mam [WIDEO]

Poniższa sekwencja została przygotowana głównie z myślą o młodych mamach, które potrzebują delikatnego rozciągania i nie mają za wiele wolnego czasu, ale ten zestaw przypadnie do gustu także tym, którzy po prostu potrzebują spokojnej sekwencji, by ukoić ciało i umysł.

 

Joga dla młodych mam - opis asan

1. Unoszenie bioder w leżeniu na plecach (półmostek)

Korzyści: mocny kręgosłup, nogi i pośladki, delikatnie otwiera klatkę piersiową oraz biodra, niweluje stres.

Leżąc na plecach z rękami wzdłuż ciała, unieś biodra. Nie wypychaj brzucha – w tym ćwiczeniu mają być delikatnie zaangażowane cały tułów i pośladki. Rozluźnij ramiona i staraj się utrzymać długą szyję. Oddech prowadź do brzucha i boków ciała.

2. Skręt kręgosłupa w leżeniu na plecach

Korzyści: lepsza praca jelit, ulga w bólach pleców (zwłaszcza w odcinku lędźwiowym).

Przełóż zgięte w kolanach nogi na lewą stronę (staraj się je trzymać razem) i wyciągnij do boku prawą rękę. Zwróć uwagę na łopatkę strony przeciwnej – jeśli za mocno odrywa się od podłogi, spokojnie oddychaj i rozluźniaj ramię przy każdym wydechu. Zmień stronę.

3. Koci grzbiet

Korzyści: wzmacnia kręgosłup i nadgarstki, aktywizuje mięśnie brzucha, przynosi ulgę w bólach pleców.

Dociśnij nadgarstki do podłogi i na wydechu przyciągnij brodę do mostka, jednocześnie zaokrąglając i wypychając plecy. Zadbaj o podwiniętą kość ogonową i aktywny brzuch. Na wdechu powróć do pozycji neutralnej.

4. Pozycja dziecka

Korzyści: rozciąga i wydłuża kręgosłup oraz biodra, wycisza i relaksuje.

Złącz palce u stóp i rozszerz kolana. Lekko dociśnij pośladki do stóp i połóż głowę na macie, a ręce wyciągnij do przodu. Spokojnie oddychaj.

5. Ręka w górze w klęku podpartym

Korzyści: otwiera klatkę piersiową, wzmacnia nadgarstki, dodaje energii.

W klęku podpartym wyciągnij prawą dłoń do góry i powędruj za nią wzrokiem. Biodra powinny zostać w pozycji neutralnej (lepiej, aby nie przemieszczały się razem z unoszeniem dłoni). Powtórz ćwiczenie na drugą stronę.

6. Rozciąganie boków w siadzie na piętach

Korzyści: rozciąga kręgosłup oraz stopy, stymuluje do pracy narządy wewnętrzne, poprawia postawę ciała.

Najpierw wyciągnij ciało do góry, a następnie załóż rękę za głowę i pochyl się do boku. Delikatnie zassaj brzuch. Powtórz na drugą stronę.

7. Pozycja krowiego pyska

Korzyści: rozciąga kostki, biodra, uda, ramiona i pachy, otwiera klatkę piersiową, rozluźnia mięśnie i pozwala pozbyć się napięcia z bioder i pleców.

Wejdź do pozycji, zakładając nogę na nogę. Połóż jedno kolano nad drugim (jeśli jesteś w stanie). Następnie unieś lewą rękę, ugnij ją w łokciu, a dłonią sięgnij do łopatki. Drugą ręką staraj się chwycić palce lewej dłoni. Powtórz na drugą stronę.

8. Leżenie z nogami w górze przy ścianie

Korzyści: przynosi ulgę przemęczonym nogom, stopom i biodrom, usprawnia trawienie, relaksuje – zarówno ciało, jak i umysł.

Połóż się na plecach z nogami w górze. Rozluźnij ręce (mogą być za głową, wzdłuż ciała lub na ciele). Rozluźnij twarz (oczy delikatnie zamknięte, luźna żuchwa). Spokojnie oddychaj. W tej pozycji możesz pozostać nieco dłużej – nawet do 20 minut.

Nasza ekspertka - Małgorzata Mostowska

Certyfikowana nauczycielka jogi, autorka najpopularniejszego w Polsce kanału jogowego na YouTube. Mama dwóch dziewczynek: 3-letniej Ani i 7-miesięcznej Asi.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA