REKLAMA

Joga pomaga w walce z depresją i stanami lękowymi [WH News]

Przed Tobą kolejna porcja newsów do codziennego stosowania. Popij kawą.

Shutterstock

Pozytywne pozycje

Kolejny dowód, że joga naprawdę jest nie tylko treningiem ciała, ale i duszy. Uczeni z Boston University wykazali, że u 30 ochotników cierpiących na depresję i stany lękowe regularne uprawianie jogi i wykonywanie ćwiczeń oddechowych zauważalnie poprawiło ich samopoczucie i jakość snu już po jednym miesiącu. Lekarze postulują, by do klasycznej farmakoterapii dołączać zajęcia jogi. My zaś sugerujemy, żebyś zapisała się na jogę, gdy zwyczajnie czujesz się spięta i smutna.

Ostrożnie z mlekiem

Badacze z Loma Linda University zauważyli, że regularne picie krowiego mleka zwiększa względne ryzyko zachorowania na raka piersi nawet o 80% (w zależności od ilości mleka). Uwaga! Zwiększa ryzyko względne, co znaczy, że jeśli ryzyko zachorowania w ogólnej populacji wynosi np. 1 na 100 osób, to wzrost ryzyka o 80% oznacza, że wśród 100 kobiet pijących bardzo dużo mleka zachoruje nie jedna, a dwie kobiety. Jeszcze jeden powód, by przerzucić się na tzw. mleko roślinne.

Gdy sen nie wychodzi

Nowe badanie sugeruje, że jednym ze skutecznych środków nasennych jest... chodzenie. Badacze sprawdzili dane z fitness trackerów i zauważyli, że w te dni, kiedy badani zrobili choć trochę więcej kroków niż zwykle, spali mocniej i budzili się bardziej wypoczęci. Od dziś wysiadaj przystanek wcześniej.

Wege dla siebie

Zostań wegetarianką, a nie tylko przyczynisz się do ratowania świata, ale też zwiększysz bioróżnorodność swojej flory jelitowej, co nie tylko zapewni Ci więcej energii, pomoże utrzymać wagę i kontrolować poziom cukru we krwi. Dodatkowa korzyść? Istnieje sporo badań mówiących, że wzbogacenie flory bakteryjnej jelit poprawia nastrój. Uczeni podejrzewają, że efekt ten zawdzięczamy większej ilości błonnika w diecie roślinnej. Jeśli więc nie potrafisz zrezygnować z mięsa, przynajmniej jedz więcej warzyw.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA