Joga pomaga w walce z depresją i stanami lękowymi [WH News]

Przed Tobą kolejna porcja newsów do codziennego stosowania. Popij kawą.

Shutterstock

Pozytywne pozycje

Kolejny dowód, że joga naprawdę jest nie tylko treningiem ciała, ale i duszy. Uczeni z Boston University wykazali, że u 30 ochotników cierpiących na depresję i stany lękowe regularne uprawianie jogi i wykonywanie ćwiczeń oddechowych zauważalnie poprawiło ich samopoczucie i jakość snu już po jednym miesiącu. Lekarze postulują, by do klasycznej farmakoterapii dołączać zajęcia jogi. My zaś sugerujemy, żebyś zapisała się na jogę, gdy zwyczajnie czujesz się spięta i smutna.

REKLAMA

Ostrożnie z mlekiem

Badacze z Loma Linda University zauważyli, że regularne picie krowiego mleka zwiększa względne ryzyko zachorowania na raka piersi nawet o 80% (w zależności od ilości mleka). Uwaga! Zwiększa ryzyko względne, co znaczy, że jeśli ryzyko zachorowania w ogólnej populacji wynosi np. 1 na 100 osób, to wzrost ryzyka o 80% oznacza, że wśród 100 kobiet pijących bardzo dużo mleka zachoruje nie jedna, a dwie kobiety. Jeszcze jeden powód, by przerzucić się na tzw. mleko roślinne.

Gdy sen nie wychodzi

Nowe badanie sugeruje, że jednym ze skutecznych środków nasennych jest... chodzenie. Badacze sprawdzili dane z fitness trackerów i zauważyli, że w te dni, kiedy badani zrobili choć trochę więcej kroków niż zwykle, spali mocniej i budzili się bardziej wypoczęci. Od dziś wysiadaj przystanek wcześniej.

Wege dla siebie

Zostań wegetarianką, a nie tylko przyczynisz się do ratowania świata, ale też zwiększysz bioróżnorodność swojej flory jelitowej, co nie tylko zapewni Ci więcej energii, pomoże utrzymać wagę i kontrolować poziom cukru we krwi. Dodatkowa korzyść? Istnieje sporo badań mówiących, że wzbogacenie flory bakteryjnej jelit poprawia nastrój. Uczeni podejrzewają, że efekt ten zawdzięczamy większej ilości błonnika w diecie roślinnej. Jeśli więc nie potrafisz zrezygnować z mięsa, przynajmniej jedz więcej warzyw.

Zobacz również:
Powroty do ćwiczeń są równie trudne, co powroty do pracy po wakacjach życia. Spokojnie, nie będziemy Cię namawiać, żebyś na urlop zabrała ze sobą robotę, ale trening już tak. Wrócisz pełna energii i w formie lepszej niż kiedykolwiek.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA