[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Joga na wytrzymałość [wideo trening WH]

Joga na wytrzymałość Joga na wytrzymałość

Opis: Ta asana bardzo intensywnie uelastycznia i wzmacnia obręcz barkową, przygotowuje też do stania na przedramionach.

Przerwy między ćwiczeniami: Przejdź płynnie do kolejnego ćwiczenia

REKLAMA

Sprzęt: Mata do jogi (żeby się nie ślizgać), ale na dywanie lub podłodze też dasz radę

Jak ćwiczyć

Wykonuj ćwiczenia (asany) jedno po drugim, najpierw na jedną, a potem na drugą stronę. Powtórz całość po 10 razy na stronę. Ćwicz bez butów.

1. Unoszenie nóg w bok w pozycji pies z głową w dół

Uklęknij na podłodze i podeprzyj się rękami. Dłonie rozstaw na szerokość barków, a stopy na szerokość bioder. Podwiń palce stóp. Zrób wdech, a z wydechem unieś biodra i wyprostuj kolana. Twoje ciało powinno ułożyć się w kształt odwróconej litery V. Jesteś w pozycji pies z głową w dół. Z wdechem podnieś prawą nogę w bok, tak wysoko jak to możliwe bez skręcania tułowia. Zachowaj proste łokcie i kolana oraz symetrycznie wydłużone boki tułowia. Głowę trzymaj w linii z ramionami (nie podnoś jej ani nie pozwalaj bezwładnie opadać). Wytrzymaj w tej pozycji 10 sekund, oddychając spokojnie.

{% video id=10591 align=left x=740 y=0 %}

2. Unoszenie nóg w pozycji psa z głową w dół na przedramionach

Uklęknij na podłodze. Przedramiona i dłonie połóż na podłodze. Łokcie powinny być pod barkami, przedramiona ułóż równolegle, a całe dłonie oprzyj o podłogę. Z wdechem unieś biodra i wyprostuj kolana. Zachowaj ,,otwarte pachy”, czyli linię prostą utworzoną przez ramiona i tułów. Jesteś w pozycji pies z głową w dół na przedramionach. Teraz z wdechem unieś prostą lewą nogę. Wytrzymaj w tej pozycji 10 sekund, spokojnie oddychając. Opuść nogę z wydechem, wytrzymaj trzy cykle oddechowe i z kolejnym wdechem powtórz ćwiczenie, unosząc prawą nogę.

ZOBACZ TEŻ: Joga dla nieśmiałych

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij