Joga na więcej energii [zestaw ćwiczeń]

Jeżeli potrzebujesz ożywienia, postaw na lekkie rozciąganie, by rozgrzać stawy i uwolnić mięśnie od napięć. Jeżeli śnisz o kawie, po przebudzeniu spróbuj tych pozycji, a rozpoczniesz dzień z pełną mocą.

BEN MOUNSEY-WOOD, LIZZY THOMA

1. Kot-krowa

(a) Zacznij na czworakach z nadgarstkami pod barkami, a kolanami pod biodrami. Z wdechem wygnij kręgosłup, obniżając brzuch i kierując wzrok w górę.

REKLAMA

(b) Z wydechem przejdź z pozycji krowy do kota, zaokrąglając plecy, podwijając miednicę i opuszczając głowę. Kontynuuj zmiany pozycji tyle razy, ile potrzebujesz, by zmobilizować kręgosłup i rozluźnić mięśnie pleców.

BEN MOUNSEY-WOOD, LIZZY THOMA

2. Pies z głową w dół

(a) W pozycji na czworakach podwiń palce stóp, unieś i cofnij biodra, by Twoje ciało utworzyło kształt trójkąta.

(b) Kieruj kość ogonową w górę. Podwiń lekko miednicę, by poczuć lekkie rozciąganie w dole pleców i z tyłu ud. Wyobraź sobie, że odpychasz ziemię rękami. Kieruj klatkę piersiową do ud. Możesz „wyregulować” stopami swoją pozycję.

BEN MOUNSEY-WOOD, LIZZY THOMA

3. Rozpostarty kąt

(a) Z pozycji psa z głową w dół przestaw prawą stopę między dłonie, tak by prawe kolano znalazło się nad prawą kostką.

(b) Lewą dłoń pozostaw na macie, a prawą unieś pionowo i podążaj za nią wzrokiem. Jeśli będzie to zbyt intensywne, możesz opuścić kolano nogi będącej z tyłu na ziemię. Po 5 oddechach zmień strony.

BEN MOUNSEY-WOOD, LIZZY THOMA

4. Sfinks

(a) Połóż się na brzuchu i podeprzyj się na przedramionach, tak by łokcie były pod barkami, a dłonie równolegle do siebie.

(b) Weź wdech i unieś górę tułowia, wyginając plecy i odrywając brzuch z maty. Utrzymaj tę pozycję przez 5-10 oddechów.

BEN MOUNSEY-WOOD, LIZZY THOMA

5. Deska

(a) Umieść ręce na macie pod barkami i cofnij nogi, by Twoje ciało utworzyło jedną prostą linię od barków po kostki.

(b) Odpychaj ziemię dłońmi, upewniając się, że ramiona są zaangażowane. Napnij pośladki i wciągnij brzuch. Wytrzymaj przez 10 oddechów.

Zobacz też:

Joga na lepszą koncentrację [zestaw ćwiczeń]

Joga na stres [zestaw ćwiczeń]

Joga na lepszy sen [zestaw ćwiczeń]

Zobacz również:
Powroty do ćwiczeń są równie trudne, co powroty do pracy po wakacjach życia. Spokojnie, nie będziemy Cię namawiać, żebyś na urlop zabrała ze sobą robotę, ale trening już tak. Wrócisz pełna energii i w formie lepszej niż kiedykolwiek.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA