[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Joga na równowagę [wideo trening WH]

Joga na równowagę Joga na równowagę

Opis: Te trzy asany sprzyjają osiągnięciu koncentracji i skupienia. Pomogą Ci też zwiększyć poczucie równowagi – nie tylko na poziomie ciała, ale także umysłu. 

Przerwy między ćwiczeniami: Przejdź płynnie do kolejnego ćwiczenia

Sprzęt: Mata do jogi (żeby się nie ślizgać), ale na dywanie lub podłodze też dasz radę

Jak ćwiczyć

Wykonuj ćwiczenia (asany) jedno po drugim. Powtórz całość 10 razy. Ćwicz bez butów.

1. Pozycja góry

Stań prosto i złącz stopy. Podciągnij rzepki, napinając lekko mięśnie ud. Wydłuż kręgosłup, lekko wycofaj szczyty barków, aż poczujesz, że łopatki przylegają do żeber. Wyprostuj łokcie, nadgarstki i palce rąk. Twoje ciało ma być aktywne i stabilne, ale nie nadmiernie napięte. Jeśli chcesz poćwiczyć równowagę, zamknij oczy i pozostań w tej pozycji przez 10-30 sekund.

2. Pozycja góry z ugiętym kolanem

Stań prosto i złącz stopy. Podciągnij rzepki, napinając lekko mięśnie ud. Wydłuż kręgosłup, lekko wycofaj szczyty barków, aż poczujesz, że łopatki przylegają do żeber. Przenieś ciężar na lewą nogę. Ugnij prawe kolano, obejmij podudzie i przyciągnij udo do brzucha. Zachowaj wyprostowany kręgosłup, wycofane barki i równej długości boki tułowia. Wytrzymaj 10-30 sekund, spokojnie oddychając. Powtórz na drugą stronę.

3. Pozycja drzewa

Stań prosto i złącz stopy. Wyciągnij całe ciało w górę aż po czubek głowy. Przenieś ciężar ciała na lewą nogę. Ugnij prawe kolano, kierując je na zewnątrz i oprzyj prawą stopę na wewnętrznej stronie lewego uda (spróbuj je umieścić wyżej niż instruktorka). Możesz sobie pomóc, łapiąc prawą ręką za kostkę i umieszczając stopę wysoko na udzie. Otwórz prawe biodro, kierując kolano jak najdalej w bok. Lekko dociskaj stopę do wnętrza uda (to da Ci większe poczucie stabilności). Jeśli ustabilizowałaś pozycję, to z wdechem unieś ręce. Dłonie powinny być zwrócone do siebie, łokcie proste, a barki odsunięte od uszu. Jeśli masz problem z utrzymaniem równowagi, wykonaj ćwiczenie, opierając plecy o ścianę.

ZOBACZ TEŻ: Joga na wytrzymałość

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij