[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Joga: jak ćwiczyć prawidłowo? [podstawy]

O tym, że joga jest czymś więcej niż zwykły streczing, decydują detale. A w zasadzie Ty, bo to od Ciebie zależy, czy powitanie słońca pomoże Ci odnaleźć wewnętrzną równowagę, czy tylko zrelaksuje mięśnie.

Skup się

I nie bądź chaotyczna, próbując zrobić wszystko naraz. W końcu to joga, a nie kolejny dzień w biurze. Wyznacz sobie cel na daną sesję. Niech to będzie na przykład oddech, wyciąganie pozycji albo relaks psychiczny czy fizyczny. Dopiero gdy poczujesz, że zadanie, które przed sobą postawiłaś, możesz spokojnie odhaczyć na liście, dodaj kolejny element. Krok po kroku Twoje sesje jogi staną się jeszcze bardziej efektywne.

ZOBACZ TEŻ: Jaką matę do jogi wybrać?

Oddychaj!

To jeden z najważniejszych elementów jogi. Bez niego asany to „tylko” ćwiczenia. Dopiero w połączeniu z oddechem stają się praktyką ciała i umysłu. Wykonując wdech, skup się na otwieraniu klatki piersiowej na zewnątrz. Mięśnie brzucha powinny być maksymalnie aktywne i nie pozwalać ścianie brzucha wystawać na zewnątrz. Wydech wykonuj bardzo powoli, również pracując mięśniami. Ćwicz takie oddychanie przeponowe każdego dnia.

Tylko tu i teraz

 Przyjmując pozycję, oddaj się jej całkowicie. Postaraj się totalnie wyciszyć, zapominając o wszystkim wokół. Jesteś tylko Ty i asana, którą właśnie wykonujesz. Nie myśl nawet o kolejnych – skup się tylko na obecnym ułożeniu ciała. Potrzebujesz inspiracji? Zapraszamy na womenshealth.pl/joga, gdzie znajdziesz dokładny opis kolejnych asan.

ZOBACZ TEŻ: Joga plus kardio - przepis na silne i smukłe ciało oraz 15-minutowy trening na szybsze spalanie tłuszczu

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij