Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
  • Women's Health

  • Fitness

  • Jazda na rowerze zgodnie z zasadami, podciąganie na drążku i inne ciekawostki fitnessowe

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Jazda na rowerze zgodnie z zasadami, podciąganie na drążku i inne ciekawostki fitnessowe

Jak zgodnie z zasadami poruszać się na rowerze? Co zrobić, żeby w końcu podciągnąć się na drążku i jak przekonać mamę, że warto wybrać się na kijki w niedzielę? Odpowiedzi na te pytania znaleźli nasi redaktorzy.

rower, zasady jeżdżenia na rowerze

Jeżdżenie na rowerze

Ale w obcisłym, bo przecież warto mieć styl. I koniecznie przestrzegając tych kilku prostych zasad, aby jechać komfortowo i w 100% bezpiecznie. Sprawdź, czy dziś też zdałabyś egzamin na kartę rowerową.

Jazda po chodniku

Chyba zwariowałaś – mandat masz w kieszeni. Chyba że bardzo złe warunki drogowe uniemożliwiają jazdę po ulicy czy ścieżce (tylko czy w takich okolicznościach przyrody w ogóle wsiadasz na rower?), po jezdni mogą poruszać się auta z prędkością większą niż 50 km/h, a chodnik ma co najmniej 2 m szerokości, albo jedziesz z dzieckiem (na osobnym rowerze!).

Z partnerem

Możecie śmiało jechać obok siebie, a nie gęsiego, pod warunkiem że nie utrudniacie jazdy innym uczestnikom ruchu.

Po ciemku

Słońce zachodzi coraz szybciej, dlatego nawet na popołudniową wycieczkę nie wybieraj się bez lampek świecących światłem ciągłym albo migającym (na przód i tył). Za dnia też warto mieć je włączone. Ostrożności nigdy za wiele.

Akcesoria

Przeciwsłoneczne okulary jak najbardziej, zapomnij jednak o słuchawkach w uszach – muzykę włączysz sobie, gdy dotrzesz na miejsce.

Jeśli wolisz jednak jazdę bez martwienia się o przepisy, zapisz się an zajęcia ze spinningu. Warto? Sprawdź sama – poznaj zalety i wady treningu na rowerku stacjonarnym.

 

fitness

Złap mocniej

Nie mamy na to naukowych badań, ale życiowe doświadczenie każe nam myśleć, że nasze problemy z podciąganiem się na drążku nie są spowodowane słabymi mięśniami pleców.

Potencjalny winowajca? Typujemy przedramiona odpowiedzialne za chwyt – wysiadają pierwsze, dlatego tak szybko „odpadamy” od drążka.

Sprawdź się: podskocz i złap mocno drążek (z kciukiem!). Wytrzymaj w tej pozycji 60 s. Nie dałaś rady? Ściskaj piłeczkę, specjalne ściskacze i zawsze mocno łap wszelki ciężar.

 

aktywność w każdym wieku

Zawsze w formie

Nie pozwól mamie zasiąść w fotelu. Naukowcy są pewni: sport, zmniejszając poziom stresu, ułatwia bezproblemowe przejście na emeryturę. Wspólny wypad na rolki albo kijki w niedzielę to świetny pomysł.

Uśmiech i na siłkę

3 min. – o tyle dłużej możesz ćwiczyć, gdy widzisz uśmiechnięte twarze. Pozytywne obrazy zwiększają wytrzymałość – donoszą badacze we „Frontiers in Human Neurosience”.

WH 10/2016

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij