[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Jak uniknąć kontuzji podczas treningu? [poradnik]

Podobno wszystko, co piękne, rodzi się w bólach. Zobacz, co możesz zrobić, żeby swoją piękną sylwetkę budować bezboleśnie.

kobieta trzymająca się za nogę Nie pozwól, aby kontuzja zatrzymała Cię w połowie drogi. Od startu dbaj o regenerację.

Pierwsza zasada zapobiegania kontuzjom: zacznij od rozgrzewki. Nie musi być długa, ale powinna podnieść temperaturę Twojego ciała i rozruszać stawy. W trakcie ćwiczeń pilnuj techniki. Dopóki nie nauczysz się poprawnego wykonania ruchów, nie bierz się za zwiększanie obciążeń. Po treningu rozciągnij się, możesz też rozluźnić ciało, rolując się na wałku. Pamiętaj, że regenracja jest równie ważna, jak sam trening. Dlatego wysypiaj się, odżywiaj zdrowo i różnicuj treningi, mocniejsze sesje przeplatając spokojniejszymi. Aha, i powiedz swojemu facetowi, że masaże też są wskazane.
Jeżeli poszłaś kiedyś na imprezę w nowych szpilkach, doskonale wiesz, jak mały odcisk potrafi zepsuć całą zabawę. Zobacz, co zrobić, żeby takie błahostki nie zepsuły Twojej przyjemności z treningów.

Otarcia

Problem: Pot plus tarcie skóry o skórę lub o ubranie równa się piekący problem. Otarcia często tworzą się pod pasem stanika lub pulsometru, pod pachami i na wewnętrznej stronie ud.

Rozwiązanie: Wymienione miejsca i inne narażone na tarcie (zwłaszcza na styku szwu ze skórą) smaruj przed treningiem wazeliną, najlepiej taką w spreju przeznaczoną dla sportowców (łatwa w użyciu i nie zostawia plam na ubraniach). Już podrażnione miejsca oklej odpornym na pot plastrem. Dobrze dobrany biustonosz sportowy nie powinien się przemieszczać, więc jeśli Cię ociera, zacznij od wizyty u brafitterki. Za otarcia często odpowiada też bawełna, która chłonie wilgoć i działa jak papier ścierny. Dlatego lepiej ćwicz w ubraniach z technicznych tkanin, które szybko odprowadzają pot i pozostawiają skórę suchą.

ZOBACZ TEŻ: Stanik sportowy - jak wybrać idealny?

Skurcze

Problem: To niezłe skurczybyki - nagle tracisz kontrolę nad swoim mięśniem i zwijasz się z bólu.

Rozwiązanie: W ramach pierwszej pomocy powoli rozciągnij napięty mięsień i rozmasuj go, aż ból ustąpi. Na co dzień pij więcej wody mineralnej z magnezem, soki warzywno-pomidorowe lub sok z ogórków kiszonych (nie tylko po zakrapianej imprezie). Skurcze mogą wynikać z niedoboru elektrolitów, więc zwłaszcza latem, kiedy pocisz się więcej, na dłuższe treningi zabieraj ze sobą izotonik. I pamiętaj o rozgrzewce przed treningiem.

Bolesne krocze

Problem: Badania z „Journal of Sexual Medicine” winą za dyskomfort w czasie jazdy rowerem obarczają zbyt niskie ustawienie kierownicy względem siodełka. Ale już samo siodełko lub bielizna mogą wywoływać nieprzyjemne doznania.

Rozwiązanie: Ustaw siodło tak, żebyś nie musiała, kręcąc nogami, poruszać biodrami przy sięganiu do pedałów. Na dłuższe jazdy zakładaj spodenki rowerowe z wkładką, najlepiej antybakteryjną. Jeżeli nie założysz pod nie bielizny, zmniejszysz ryzyko otarć. Tylko pierz je po każdym użyciu, bo inaczej infekcja gwarantowana.

ZOBACZ TEŻ: Co lepsze - bieganie czy rower?

Czarne paznokcie

Problem: Płytka paznokciowa w bucie biegowym lub rowerowym intensywniej pracuje i bywa ugniatana. Stopy puchną, zwłaszcza latem, a nasączony potem paznokieć jest podatny na urazy i odkształcenia, co powoduje powstawanie pod nim krwiaka.

Rozwiązanie: Jeżeli palec boli, udaj się do podiatry, który odbarczy krwiaka. Do sportów, w których stopa przemieszcza się do przodu, noś buty o pół rozmiaru większe.

Ucho pływaka

Problem: Pływanie i noszenie słuchawek dousznych zachęca bakterie do zasiedlania ciepłych i wilgotnych od potu lub wody uszu, zwiększając ryzyko powstania stanu zapalnego (swędzenia i bólu).

Rozwiązanie: Nie pożyczaj nikomu słuchawek i dokładnie susz uszy. Możesz też użyć kropli, które chronią ich wnętrze.

ZOBACZ TEŻ: TOP 5 słuchawek dla aktywnych kobiet

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij