[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Jak uniknąć kolki podczas treningu [rady eksperta]

Podczas treningu nagle łapie Cię ostry ból w boku – to kolka. Jakie są jej przyczyny i co zrobić, żeby więcej nie przeszkadzała w ćwiczeniach? Sprawdź, co radzi nasz ekspert.

kolka jak uniknąć

Trenuję już od kilku miesięcy, ale ciągle regularnie łapią mnie kolki, szczególnie podczas ćwiczeń grupowych, takich jak np. zumba. Można temu jakoś zaradzić?

Na pytanie naszej Czytelniczki odpowiada ekspert WH – profesor Tadeusz Stefaniak z Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu.

REKLAMA

Istnieje kilka przyczyn takiego stanu rzeczy. Jedną z nich mogą być słabe mięśnie brzucha. „Chodzi konkretnie o mięsień poprzeczny brzucha i mięśnie skośne wewnętrzne, które podtrzymują przeponę – mówi profesor Tadeusz Stefaniak z Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu. – Problem może stanowić również skurcz mięśni gładkich jelit, wywołujący nadmierne przekrwienie i tym samym ból śledziony”. Częściej na kolkę cierpią również osoby, które jedzą zbyt obfite posiłki przed treningiem oraz regularnie piją napoje gazowane.

Jak w takim razie uniknąć nieprzyjemnego bólu?

Przede wszystkim 2-3 razy w tygodniu ćwicz mięśnie brzucha. W dni treningowe zrezygnuj z napojów gazowanych oraz (ważne!) rozpoczynaj ćwiczenia najwcześniej dwie godziny po jedzeniu.

Co zrobić, gdy złapie kolka?

„Gdyby jednak złapała Cię kolka, zatrzymaj ruch, weź głęboki wdech, zrób skłon i po paru sekundach wykonaj równie głęboki wydech. Z reguły po 2-4 powtórzeniach nieprzyjemne uczucie powinno zniknąć” – dodaje profesor Stefaniak.

WH 05/2015

To pytanie zostało wysłane na naszą facebookową skrzynkę. Odpowiedź została opublikowana na łamach papierowego wydania magazynu. Jeśli Ty również chcesz nas o coś zapytać, powiedzieć, o czym chciałabyś przeczytać w WH, zajrzyj na nasz oficjalny profil na Facebooku. Żadnej wiadomości nie zostawiamy bez odpowiedzi!

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij