Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Jak uniknąć kolki podczas treningu [rady eksperta]

Podczas treningu nagle łapie Cię ostry ból w boku – to kolka. Jakie są jej przyczyny i co zrobić, żeby więcej nie przeszkadzała w ćwiczeniach? Sprawdź, co radzi nasz ekspert.

kolka jak uniknąć

Trenuję już od kilku miesięcy, ale ciągle regularnie łapią mnie kolki, szczególnie podczas ćwiczeń grupowych, takich jak np. zumba. Można temu jakoś zaradzić?

Na pytanie naszej Czytelniczki odpowiada ekspert WH – profesor Tadeusz Stefaniak z Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu.

Istnieje kilka przyczyn takiego stanu rzeczy. Jedną z nich mogą być słabe mięśnie brzucha. „Chodzi konkretnie o mięsień poprzeczny brzucha i mięśnie skośne wewnętrzne, które podtrzymują przeponę – mówi profesor Tadeusz Stefaniak z Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu. – Problem może stanowić również skurcz mięśni gładkich jelit, wywołujący nadmierne przekrwienie i tym samym ból śledziony”. Częściej na kolkę cierpią również osoby, które jedzą zbyt obfite posiłki przed treningiem oraz regularnie piją napoje gazowane.

Jak w takim razie uniknąć nieprzyjemnego bólu?

Przede wszystkim 2-3 razy w tygodniu ćwicz mięśnie brzucha. W dni treningowe zrezygnuj z napojów gazowanych oraz (ważne!) rozpoczynaj ćwiczenia najwcześniej dwie godziny po jedzeniu.

Co zrobić, gdy złapie kolka?

„Gdyby jednak złapała Cię kolka, zatrzymaj ruch, weź głęboki wdech, zrób skłon i po paru sekundach wykonaj równie głęboki wydech. Z reguły po 2-4 powtórzeniach nieprzyjemne uczucie powinno zniknąć” – dodaje profesor Stefaniak.

WH 05/2015

To pytanie zostało wysłane na naszą facebookową skrzynkę. Odpowiedź została opublikowana na łamach papierowego wydania magazynu. Jeśli Ty również chcesz nas o coś zapytać, powiedzieć, o czym chciałabyś przeczytać w WH, zajrzyj na nasz oficjalny profil na Facebooku. Żadnej wiadomości nie zostawiamy bez odpowiedzi!

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij