[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Jak trening siłowy wpływa na pamięć i koncentrację?

Nie masz czasu na ćwiczenia, bo czeka Cię nauka lub praca? Kiepska wymówka! Okazuje się, że trening siłowy pozytywnie wpływa na pamięć. Zobacz, jak za pomocą hantli usprawnić pracę mózgu.
fot. Goran Bogicevic 2015/shutterstock.com fot. Goran Bogicevic 2015/shutterstock.com

Nie poszłaś do fitness klubu, bo musiałaś się uczyć? Nie masz czasu na trening, bo musisz przygotować się do pracy? Koniec z tymi wymówkami!

Niezależnie od tego, czy zbliża się kolokwium, czy przygotowujesz prezentację do pracy lub starasz się nauczyć po godzinach hiszpańskiego, zapamietaj naszą radę: trening siłowy może pomóc Ci w lepszym zapamiętaniu materiału.

Udowadniają to najnowsze badania przeprowadzone na Georgia Institute of Technology. Naukowcy poprosili 46 dwudziestoparolatków, by obejrzeli na  ekranie komputera pokaz slajdów obejmujący 90 zdjęć. Uczestnicy badania nie mieli zapamietywać, co widnieje na fotografiach, ale ukrytym celem naukowców było sprawdzenie ich pamięci.

Następnie uczestników poproszono, by usiedli na mszynie do wyprostów nóg. Połowa z badanych wykonała 50 powtórzeń z maksymalnym obciążeniem, co zajęło im średnio około 20 minut, druga połowa w tym czasi się obijała. Naukowcy monitorowali ciśnienie krwi, tętno i sprawdzali ślinę (na obecność związków chemicznych świadczących o stresie) uczestnikom eksperymentu.

Dwa dni później wszyscy wrócili do laboratorium i obejrzeli serię 180 zdjęć – 90 nowych fotografii wymieszanych z 90 starymi. Okazało się, że Ci którzy nie zaliczyli treningu siłowego, zapamiętali około 50% fotografii z pierwszego sesji, natomaist Ci, którzy ćwiczyli zapamiętali o 10% więcej.

Nie są to pierwsze badania, które wykazywały związek między bystrym umysłem a sprawnością fizyczną. Np. brazylijscy naukowcy udowodnili, że 6 miesięcy treningu odpornościowego usprawnia pracę mózgu i wpływa pozytywnie na krótko- i długoterminową pamięć. Dalej nie jesteś przekonana? Według badań opublikowanych na łamach „Cognitive, Affective & Behavioral Neuroscience” młodzi dorośli (czyli dwudziestoparolatkowie), którzy byli aktywni fizycznie osiągali lepsze wyniki w  testach sprawdzających pamięć niż ich bardziej leniwi koledzy.

Wszystko pięknie, ale wciąż zastanawiasz się, jak działa ten mechanizm? Badacze wyjaśniają, że najprawdopodobniej sekret tkwi w tym, że podczas treningu siłowego wyzwalane są hormony, które usprawniają naszą pamięć. Co więcej, osiągniesz lepszą o 10% pamięć także podczas ćwiczeń z masą własnego ciała, czyli np. przysiadami (zobacz, jak poprawnie wykonywać squaty) lub pompkami. No więc na co jeszcze czekasz? Najpierw siadaj do książek, a potem leć na siłkę!

Wiesz co jeszcze wpływa na Twoją pamięć i koncentrację? Odpowiednia dieta. Dlatego też zobacz, czego lepiej nie jeść.

Tekst: K. Aleisha Fetters, Katarzyna Dwornik

WH

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij