[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Jak lepiej pływać?

Ok. 30% Polaków nie potrafi pływać w ogóle, a drugie tyle pływa słabo lub bardzo słabo. Profesjonalny kurs pływania to wydatek kilkudziesięciu złotych za lekcję. Nie każdego na to stać, więc na wypadek, gdybyś chciała zacząć pływać lepiej, ale nie masz czasu lub funduszy na kurs,  podpowiadamy, jak to robić.

Doskonalenie pływania

Dzięki tym prostym trickom jeszcze tego lata poczujesz się w wodzie jak ryba. Zobacz, co Ci daje pływanie poszczególnymi stylami, i jak poprawić technikę. 

Kraul

Świetny na spalanie kalorii

REKLAMA

Trick: Wyobraź sobie linę na powierzchni, na której się podciągasz: wyciągnij ramię do przodu, a potem sięgnij jeszcze dalej, skręcając tułów. Ramiona powinny być prowadzone blisko linii ciała, poruszając się od przodu do tyłu po linii prostej. Palce dłoni trzymaj razem, ale rozluźnione.

Oddychanie Postaraj się robić wdech co trzeci ruch rąk, zmieniając kierunek obrotu głowy. Wdech rób, kiedy usta masz nad wodą, ale wydech w wodzie.

Zobacz też: Jak pływać kraulem

Styl grzbietowy, czyli pływanie na plecach

Świetny na wyrzeźbienie ramion i barków 

Trick: Podobnie jak przy kraulu, postaraj się wyciągnąć tak mocno, jak tylko się da – jakbyś chciała podciągnąć się na leżącej w wodzie linie. Głowę trzymaj prosto, a tułów i biodra lekko skręcaj przy każdym ruchu ręki. Ramiona prowadź przy policzkach.

Oddychanie Płynąc na plecach, oddychaj normalnie. 

Styl klasyczny, czyli pływanie żabką 

Świetny na wzmacnianie dolnych partii ciała.

Trick: Skup się na podciąganiu stóp do pośladków, a dopiero potem na swobodnym, szerokim ruchu nóg do tyłu. Wyprostuj ramiona tuż pod powierzchnią wody, a potem wykonaj nimi ruch jak po małym okręgu, aż złączone dłonie znajdą się przed klatką piersiową.

Oddychanie: Bierz oddech za każdym ruchem, a gdy nabierzesz wprawy - co drugie wynurzenie głowy. Powietrze wypuszczaj pod wodą.

Motylek

Świetne na silny core 

Trick: Ruch zaczyna się z bioder, a nie z nóg. Spróbuj ruszać nimi jak przy hula-hoop, ale bardziej góra-dół niż po obwodzie. Nogi trzymaj razem: zobaczysz, że będą naśladować ruch bioder. Łatwiej się tego nauczyć, pływając na plecach: spróbuj wykonać ten ruch z rękoma wyciągniętymi nad głową.

Oddychanie Rób wdech na początku każdego ruchu, wynurzając twarz nad wodę. Wydech wykonuj w wodzie tak długo, by kolejny wdech zacząć po wynurzeniu.

Sprawdź też: Co można robić na basenie oprócz pływania

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij