[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Jak i kiedy wrócić do ćwiczeń po ciąży?

Kiedy po porodzie można wrócić do ćwiczeń? Jak odzyskać płaski brzuch po ciąży i jak dobierać obciążenie podczas treningu siłowego? Na te i inne pytania odpowiada nasz ekspert. Sprawdź.

mama z dzieckiem trening fot. shutterstock.com

Kiedy mogę zacząć ćwiczyć po ciąży?

„Treningi możemy rozpoczynać 6 tygodni po porodzie naturalnym i 8 po cesarskim cięciu – mówi dr Katarzyna Wysocka, trenerka i mama 2 córek: 5-letniej i 2-miesięcznej. – Oczywiście po konsultacji z lekarzem prowadzącym”. Zawsze bierz pod uwagę swoje samopoczucie i odczucia w czasie treningu.

Pamiętaj, że najważniejszy teraz jest sen dla regeneracji„Mama wstaje często w nocy i trening nie może jej dodatkowo obciążać, być zbyt ciężki. Ćwicz, gdy masz na to siłę – radzi trenerka. – Możesz odwrócić proces z ciąży, czyli zacznij od tego, co robiłaś pod koniec ciąży, i wracaj do tego, co przed nią”.

REKLAMA

Jak dobierać obciążenie?

Pod wpływem hormonów więzadła i ścięgna były rozluźnione, więc ze względu na stawy nie szalej z obciążeniami. „Zwracaj uwagę na postawę, którą zmienia brzuszek. Jeśli karmisz piersią, rób ćwiczenia otwierające klatkę piersiową, bo dużo czasu spędzisz w pochyleniu”. Spacery z wózkiem możesz wykorzystać do lekkiego rozruchu.

Jak uzyskać płaski brzuch po ciąży?

Twój brzuch już w 3 miesiące może wrócić do stanu sprzed ciąży, ale problemem często jest skóra, która potrzebuje na to nawet roku. „Jeśli masz rozstęp mięśni prostych, skonsultuj się z lekarzem i zrób USG. Nie rób tradycyjnych brzuszków, tylko ćwiczenia izometryczne i funkcjonalne, np. deski w różnych wariantach i stopniowo siady równoważne. Są też dowody, że trening powięziowy może pomóc w zredukowaniu rozstępu mięśni” – mówi trenerka. 

WH 11/2016

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij