Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Jak dotrzymać postanowień noworocznych?

W tym roku schudnę. Zacznę regularnie ćwiczyć. Pozbędę się tych paru nadprogramowych centymetrów. Brzmi znajomo? Jasne, bo to najpopularniejsze postanowienia noworoczne i jednocześnie te najczęściej kończące się fiaskiem. Jednak tym razem się uda! Jak? Sprawdź.

jak wytrwać w noworocznych postanowieniach fot. shutterstock.com

Do wakacji schudnę i będę codziennie ćwiczyć. To jedno z najpopularniejszych postanowień noworocznych, które bardzo często kończy się fiaskiem, już po dwóch tygodniach. I niestety, ambitny plan zamienia się w następujący schemat: zamiast rozłożyć matę na dywanie i poćwiczyć, to zrezygnowana siadasz przed telewizorem z pudełkiem lodów czekoladowych. Też znamy ten scenariusz. W tym roku go nie powtórzymy. Wiemy już, gdzie popełniałyśmy błąd, więc tym razem na pewno się uda!

O pomoc w rozwiązaniu tego problemu poprosiłyśmy Katarzynę Wysocką, trenerkę Women’s Health.

„Nie ma rzeczy niemożliwych. Najważniejsze, abyś postawiła sobie odpowiednio sprecyzowany cel - taki, na którym naprawdę Ci zależy. Tak. Ma być ambitny, ale przede wszystkim realny do osiągnięcia. Nie zakładaj, że będziesz ćwiczyć codziennie, bo to mało realne. Masz przecież pracę, rodzinę i inne obowiązki. Poza tym szybko odpuścisz. Zacznij od dwóch, potem 3, a dopiero później ćwicz 4 razy w tygodniu” - podpowiada trenerka.

Dodaje, że bardzo ważne jest, aby Twoje postanowienie noworoczne było konkretne i określone w czasie. Jeżeli zakładasz, że wypracujesz swoją sylwetkę do wakacji, to podziel plan na miesięczne lub 6-tygodniowe minicele. Tym sposobem cały czas będziesz zmotywowana i nie zniechęcisz się.

„Pamiętaj też, że każdy dobry plan rozwija się w czasie, zacznij od adaptacji i stopniowo utrudniaj ćwiczenia, zwiększaj obciążenia, modyfikuj je pod kolejne cele” - radzi Katarzyna Wysocka. Zapewnia, że jeżeli będziesz działać według powyższych zasad, to masz dużą szansę na to, że dotrzymasz noworocznych postanowień. Trzymamy mocno kciuki!

Możesz też dzielić się z nami swoimi zmaganiami i sukcesami. Wrzucaj fotki z treningów na Instagram i oznaczaj nasz profil @womenhealthpolska. Dorzuć hasztagi: #womenshealthpolska i #WHlajkuje. Najfajniejsze zdjęcia opublikujemy w naszym magazynie.

Żeby ułatwić Ci sprawę, wybrałyśmy kilka treningów na dobry początek:

Komentarze

 (20)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij