[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.7

Jak ćwiczyć zimą?

Zima nadchodzi wielkimi krokami: śnieg prószy, temperatury spadają poniżej zera, a Twoje poranne czy wieczorne ćwiczenia: bieganie, jazda na rowerze lub jakikolwiek inny trening na zewnątrz powoli odchodzą w zapomnienie. Nie wiesz, czy ćwiczyć w zimie ani jak to robić. A przecież trening może być przyjemny i skuteczny - nawet zimą.

fot. Halfpoint 2014/shutterstock.com fot. Halfpoint 2014/shutterstock.com

Dobra wiadomość jest taka, że nie musisz przerywać ćwiczeń na dworze ze względu na spadek temperatury poniżej zera. "Tak naprawdę trening na zewnątrz staje się niebezpieczny dopiero wtedy, gdy temperatura sięgnie przeszywających -20°C" – mówi Susan Paul, fizjolog ćwiczeń. Zakładając oczywiście, że masz odpowiednie ubranie i nie jesteś nowicjuszką, która myśli, że środek grudnia to świetny moment na rozpoczęcie treningów do swojego pierwszego półmaratonu.

 

REKLAMA

Skorzystaj tylko z naszych rad, żeby zmniejszyć ryzyko kontuzji i zwiększyć wydajność ćwiczeń.

Zakładaj warstwy ubrań z odprowadzających wilgoć tkanin, które zapewnia Ci ciepły i suchy trening. Weź jednak pod uwagę, że podczas biegu odczuwalna temperatura będzie dla Ciebie o jakichś 6°C wyższa – nie przesadź więc z ilością koszulek, bluz czy kurtek, jakie na siebie założysz.”Załóż maseczkę na twarz lub otul usta i nos szalikiem, aby ogrzać i nawilżyć powietrze wciągane do płuc” – radzi Paul.

Chroń swoje kończyny za pomocą rękawiczek, wełnianych skarpet, dobrze dopasowanej czapki. Organizm chroni przede wszystkim korpus, o resztę musisz zadbać sama - z uwagą i dokładnością. „Upewnij się, że solidnie rozgrzałaś wszystkie części ciała. Na zimnie zajmuje to dużo więcej czasu, ale przyłóż się – nierozgrzane ciało łatwo ulega kontuzjom” – twierdzi Paul.

Wreszcie, odłóż przesadną ambicję na bok. Temperatura wystarczająco daje ci teraz w kość, nie dokładaj organizmowi zadań ponad jego siły. To nie jest najlepszy czas na bicie własnych rekordów - czy to w szybkości czy też w dystansie. Paul dodaje: „W zimie lepszy dla organizmu jest dłuższy spokojny bieg niż bardzo szybki i dynamiczny  trening.”

Więcej rad, jak ćwiczyć zimą, znajdziesz tutaj: Robi się chłodno? 5 patentów na zdrowe bieganie zimą

WH

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij