[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.4

Jak ćwiczyć, aby wysmuklić talię i pozbyć się boczków? [Zapytaj WH]

Na to i inne pytania odpowiedzieli nasi eksperci.

„Wiele z nas marzy o talii osy i nie ma w tym nic złego, to bardzo kobiecy atrybut – mówi trenerka Katarzyna Wysocka. – Problem pojawia się dopiero, gdy nie dostosowujemy planu działania do naszej sylwetki”. Pewne zasady są jednak takie same dla wszystkich. Zacznij od ograniczenia spożycia cukru, pieczywa i makaronów. „Podstawowy trening powinien aktywować jak najwięcej włókien mięśniowych, a nie ograniczać się do konkretnej partii ciała – tłumaczy Wysocka. – Ćwiczenia wielostawowe, takie jak przysiady, pompki czy martwe ciągi, wpływają korzystnie na mięśnie korpusu bardziej niż tradycyjne brzuszki”. Dodatkowo pamiętaj o tym, aby podczas każdego powtórzenia napinać pośladki. To sprawi, że dodatkowo zaprzęgniesz do pracy korpus. Podstawy masz już opanowane? Czas przejść do ćwiczeń specjalistycznych. Jeśli Twoje biodra, talia i barki mają podobne obwody, pomyśl o wzmocnieniu górnych partii ciała – to optycznie wysmukli okolice brzucha.

ZOBACZ TEŻ: Trening na szybkie spalanie [HIIT]

Założyłam się z koleżanką, że będę miała lepszy wynik w teście IQ. Jak się do tego przygotować?

WH: „Możesz nauczyć się rozwiązywać testy inteligencji, ale po pierwsze, nie ma to większego sensu, a po drugie, niewiele znaczy” – mówi dr Magdalena Kaczmarek z Uniwersytetu SWPS. Rezultat jest przybliżony. Ma pokazać, jak Twoja inteligencja ma się w odniesieniu do reszty społeczeństwa. „Trzeba pamiętać o granicy błędu statystycznego – dodaje dr Kaczmarek. – Z tego powodu nawet gdy zdobędziesz 5 punktów więcej niż Twoja koleżanka, różnica między wami może praktycznie nie istnieć”. Poza tym inny wynik osiągniesz w poniedziałek rano, a inny w czwartek wieczorem. „W przypadku inteligencji istotne znaczenie odgrywa czynnik genetyczny – tłumaczy dr Kaczmarek. – Ale czynniki środowiskowe też mają wpływ. Dlatego najlepsze, co możesz zrobić, to zadbać o dobry stan psychofizyczny”. Ruszaj się, rób to, co sprawia Ci radość, jedz nisko przetworzone produkty, pracuj w rozwijającym środowisku. Dzięki temu przez długie lata będziesz mogła cieszyć się sprawnym umysłem, a nie umysłem przygotowanym do sprawnego rozwiązywania testów.

Biały ryż czy kasza gryczana?

Zarówno ryż, jak i kasza powinny pojawiać się w Twoim jadłospisie. Ale jeżeli pytasz nas o zdanie, na co my byśmy postawiły, mówimy jasno: na gryczaną! Zawiera więcej białka (nawet 16 g na 100 g) i błonnika. Poza tym jest źródłem rutyny, która doskonale radzi sobie z wolnymi rodnikami. I zawiera dużo potasu. Mamy nadzieję, że Cię przekonałyśmy.

A tutaj przeczytasz o właściwościach innych kasz.

ZOBACZ TEŻ: Czy manicure hybrydowy może wywołać czerniaka? [Zapytaj WH]

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij