[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.8

Jak aktywność fizyczna rozwija mózg [+ inne ciekawostki fitnessowe]

Jak treningi wpływają na pracę mózgu? Co kryje się pod terminem "wiek metaboliczny" i jaki jest najlepszy fitnessowy sposób na chandrę? Odpowiedzi na te pytania znaleźli nasi redaktorzy. Sprawdź.

kettlebell na poprawę humoru, waga a wiek metaboliczny

Główka pracuje

Sportowcy nie uchodzą za bystrzaków, bo tylko treningi im w głowie. Okazuje się, że nie tylko. Naukowcy wciąż znajdują dowody na to, że aktywność fizyczna rozwija nie tylko mięśnie, ale i mózg. Treningi pozwalają zwiększyć pewność siebie, niekoniecznie dzięki lepszej sylwetce. Czasem zamiast kolejnego szkolenia lepiej trochę się spocić.

Taniec

W pracy burza mózgów? Fitness z choreografią, a zwłaszcza spontaniczne ruchy na parkiecie, pobudzają kreatywność (stąd te pomysły w weekendowe wieczory). Dlatego warto od czasu do czasu zamienić hantle na trening na parkiecie.

Gry

Sporty z piłką, frisbee i innymi akcesoriami mogą poprawić Twoją orientację wzrokowo- przestrzenną (a ta przydaje się przy korzystaniu z mapy, omijaniu korków czy pakowaniu walizki). Aktywności wymagające koordynacji pobudzają odpowiedzialne za to obszary mózgu.

Ciężary

Trening siłowy sprawia, że impulsy docierają w okolice kory przedczołowej, z której często korzystają pracownicy szczebla kierowniczego (odpowiada m.in. za myślenie kompleksowe, argumentowanie i wielozadaniowość). Wg badań siłka 2 razy w tygodniu wyostrza te cechy.

Wspinaczka

Aktywności wymagające pełnej świadomości pozycji swojego ciała – jak wchodzenie na ściankę lub po małpim gaju – wykorzystują i poprawiają pamięć roboczą, czyli przetwarzanie i przyswajanie nowych informacji. Zapamiętałaś?

 

REKLAMA

REKLAMA

kettlebell na poprawę humoru, waga a wiek metaboliczny

Wbrew metryce

Data urodzin to tylko powód do świętowania, a nie usprawiedliwiania swojego wyglądu. To, czy wyglądamy lepiej (patrz: XXX) czy gorzej jak na swoje lata, zależy od naszego stylu życia. Lepszym od wieku w metryce wyznacznikiem formy naszego ciała jest wiek metaboliczny.

Sprawdzisz go na specjalnym urządzeniu u dietetyka lub trenera. Jeżeli okaże się, że jesteś starsza niż w rzeczywistości, zastosuj nasze sposoby na cofnięcie czasu, np. dietę anti-aging.

 

REKLAMA

fot. Cameron Whitman 2015/shutterstock.com fot. Cameron Whitman 2015/shutterstock.com

Hantle na chandrę

Już tęsknisz za latem? Nie odpuszczaj treningów. Naukowcy z University of Queensland przez 9 lat badali kobiety w różnym wieku, a wyniki tych obserwacji są optymistyczne. Dosłownie. Wyższy poziom aktywności fizycznej wiąże się z bardziej pozytywnym podejściem do życia. Zamiast szukać słońca w solarium, rozpraw się z jesienną apatią w klubie fitness.

REKLAMA

REKLAMA

przysiad fot. shutterstock.com

14 minut – niecały kwadrans treningu obwodowego 3 razy w tyg. wystarczy, żeby znacząco poprawić wydolność u kobiet. Po 30 s: przysiady, deska, wykroki i pompki z 10 s przerwy. To lepszy niż pójście do sklepu po czipsy sposób na przetrwanie bloku reklam.

WH 11/2016

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij