[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Ile czasu odpoczywać między seriami? [NEWSY WH]

Jaka przerwa między seriami będzie najefektywniejsza? Dlaczego jednak warto przybrać na wadze i co Ci da zdrowa rywalizacja? Odpowiedzi znajdziesz poniżej.

przerwy między seriami fot. shutterstock.com

Optymalna przerwa między seriami

Odstaw sztangę i daj mięśniom rosnąć jak na drożdżach. Wg naukowców z University of Birmingham, 5-minutowe przerwy między seriami zwiększają efekty treningu oporowego, bo to optymalny czas dla syntezy białek we włóknach mięśniowych. Poniżej znajdziesz trzy inne sposoby na pożyteczne spędzenie 5 minut.

1. Guma do żucia

Żucie gumy przez 5 do 10 minut daje efekt odpowiadający nitkowaniu zębów i – wg badaczy z University of Groningen – pozwala usunąć 10% bakterii wywołujących choroby dziąseł.

2. Trucht

Nawet gdy biegniesz, to nie musisz się spieszyć, bo i tak dogonisz zyski z ruchu. Trucht ślimaczym tempem przez 5 minut dziennie o 23% zmniejsza ryzyko śmierci z powodu chorób serca. Poznaj pozostałe korzyści, jakie daje bieganie.

3. Przerwa

5 minut spaceru po każdej godzinie siedzenia za biurkiem wystarczy, by pobudzić krążenie w nogach i zmniejszyć szanse na to, że cholesterol przekroczy bezpieczny poziom. A tak przy okazji, czy słyszałaś, że siedzenie może Cię zabić?

REKLAMA

fitness, płaski brzuch fot. mirela bk 2015/shutterstock.com

Mięśnie zamiast tłuszczu

Przybieranie na wadze ma swoje plusy: pożyjesz dłużej. O ile wiąże się ono z hantlami i masą muskułów. Wg badań wzrost masy mięśniowej wydłuża życie w większym stopniu niż tłuszcz ma wpływ na skrócenie go. Rób ten trening 3 razy w tygodniu (po 10 powtórzeń w kilku seriach) i zyskaj parę lat..

  1. „Rąbanie drewna” z hantlą
  2. Podciąganie na TRX
  3. Martwy ciąg sumo z unoszeniem sztangi do brody
  4. Zakroki ze sztangą
  5. Przechodzenie z deski przodem do deski bokiem
  6. Wykroki boczne z wiosłowaniem hantlami


skakanie na boksach, trening fot. Getty Images

Zdrowa rywalizacja

Co za zołza! Znowu zajęła Twoje miejsce na spinningu? Następnym razem przyjdziesz wcześniej. Bo przyjdziesz na pewno. Aż 2 razy więcej treningów zaliczamy, gdy mamy z kim rywalizować, dlatego grupowe zajęcia są takie fajne. Możesz też po prostu zainspirować się kimś na siłowni lub założyć się z koleżanką. 

Tylko pamiętaj: bez wyścigów! Kilka ruchów z dobrą techniką daje lepsze efekty niż dużo nieprawidłowych powtórzeń. Bierz tylko dobry przykład.

trening na weekend brak czasu

Minimalistyczne buty do biegania

7% mocniejsze mięśnie nóg i 9% stóp zyskasz po roku biegania w butach minimalistycznych. A to oznacza lepsze efekty i mniej kontuzji. Zobacz u naszych zaprzyjaźnionych specjalistów od biegania z "Runner's World", jak wybierać buty do biegania.

WH 04/2017

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij