[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

Ergometr wioślarski: jak ćwiczyć poprawnie?

Ergometr wioślarski jak żadna inna maszyna kardio nie tylko pomaga spalić setki kalorii i poprawia kondycję, ale wzmacnia i buduje też mięśnie. I to prawie wszystkie, bo od stóp po kark. Jednak większość z nas nie potrafi operować nim prawidłowo. Zobacz, na co warto zwracać uwagę podczas ćwiczeń.

ergometr wioślarski fot. shutterstock.com

Ergometr wioślarski - jak ćwiczyć na wioślarzu?

Większość z nas zajmuje pozycję na wioślarzu bez żadnego przygotowania teoretycznego. To oczywiście błąd, bo to od niuansów zależy, czy półgodzinny trening skończysz z lepszą kondycją, czy z bólem pleców. Zobacz, na co warto zwracać uwagę podczas każdego pociągnięcia wiosłem.   

1. Zabezpiecz stopy w platformach i, trzymając proste plecy, pochyl się do przodu, aby złapać wiosło (to ten krótki drążek) nachwytem. Ręce powinnaś mieć proste, a podudzia prostopadłe do podłoża.

REKLAMA

2. Wciąż trzymając proste plecy, łopatki ściągnięte i klatkę wypiętą w przód, zacznij odpychać się stopami od platform. Prostuj nogi, ale nie zginaj jeszcze łokci.

3. Gdy drążek znajdzie się na wysokości kolan, uruchom ręce. Zacznij przyciągać go do mostka, łokcie prowadząc blisko korpusu.

4. Dociągając drążek do mostka, pozwól sobie na lekkie przyspieszenie. I pamiętaj, że głównym źródłem napędu powinny być nogi.

5. Zacznij wracać do pozycji startowej, odwracając kolejność ruchów. Najpierw ugnij ręce, a później – gdy drążek zacznie mijać kolana – nogi.

6. Nie spiesz się – powrót do startu traktuj jako ten czas, gdy możesz złapać oddech. I nigdy prędkości nie stawiaj nad poprawną techniką.

Jeśli opanowałaś już operowanie wiosłem, wypróbuj nasz 20-minutowy plan treningowy z ergometrem.

WH 07-08/2016

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij