Domowy trening na mocne plecy [WIDEO]

Pandemia wprowadziła nasz siedzący tryb życia na wyższy level. Nie pytamy więc, czy bolą Cię plecy, tylko czy już bolą. Bo z pewnością będą, jeśli nie zapewnisz im wsparcia w tym trudnym czasie. Ten trening jest właśnie takim wsparciem. 

Pandemia pokazała, że siedzenie za biurkiem to jeszcze nie to najgorsze, co nasze plecy mogło spotkać. Dopasowane stanowisko pracy może nie było dla nich w 100% komfortowe, ale w porównaniu do partyzanckiego home office z laptopem na kolanach i wideokonferencjami z kanapy dawało im pewne bezpieczeństwo. Czas to wyprostować. Ćwiczeniami.

REKLAMA

Plecy bolą większość

80% z nas w pewnym momencie dopadnie ból pleców. Liczby są nieubłagane, a do tego przewidywania te pochodzą jeszcze sprzed okresu, kiedy większość z nas została w domach i zaczęła pracować zdalnie. Nie trzeba zapraszać do domu BHP-owca, żeby wiedzieć, czy ma się ergonomiczne stanowisko pracy. Sztywność, strzykanie, napięcie, pobolewanie od szyi w dół to jasne sygnały, że przeginasz z pozycją siedzącą i wyginasz kręgosłup w chińskie osiem, kombinując, jak negocjować z laptopem na kolanach albo uchronić dane przed zasięgiem rąk swoich dzieci.

Wszystko wskazuje na to, że ćwiczenia na zdrowe plecy przydadzą nam się w tym roku bardziej niż treningi „bikini body”. My w każdym razie nie czekamy, aż będzie za późno, i już teraz serwujemy ćwiczenia, które najlepiej zabezpieczą Twoje plecy przed skutkami nadmiaru siedzenia.

ZOBACZ TEŻ: Sprawdź, ile lat ma Twoje ciało [TEST]

Trening na mocne plecy

Nie mamy wielu okazji, by przyglądać się swoim tyłom, więc należy się małe wprowadzenie. Tam z tyłu masz kilkadziesiąt mięśni. Część z nich ma za zadanie utrzymać Cię w pionie godzinami, a inne służą pomocą przy podnoszeniu zakupów, wsadzaniu dziecka do fotelika czy podczas wymachiwania kettlem. Mięśnie grzbietu odpowiedzialne za utrzymanie postawy są zwykle niedotrenowane, bo bardziej skupiamy się na rzeźbieniu tych widocznych gołym okiem, ale są też bardziej niż inne (np. mięśnie przedramienia) odporne na zmęczenie. Dobrze więc zrobi im trening z dużą ilością powtórzeń. Dzięki temu plecy będą wytrzymalsze i znoszenie obciążeń (chociażby naszych dodatkowych lockdownowych kilogramów) nie będzie wiązało się z bólem. W bonusie dostaniesz lepszą postawę.

Zrób trening na mocne plecy z naszą trenerką, Kasią Wysocką. Potrzebujesz tylko kawałka podłogi, hantli i taśmy oporowej. Między seriami odpoczywaj tyle, ile potrzebujesz, nie dłużej jednak niż 2 minuty.

Więcej o zdrowych plecach w najnowszym numerze Women's Health, który znajdziesz w salonikach prasowych, kioskach i na e.mpp.pl.

Zobacz również:
Powroty do ćwiczeń są równie trudne, co powroty do pracy po wakacjach życia. Spokojnie, nie będziemy Cię namawiać, żebyś na urlop zabrała ze sobą robotę, ale trening już tak. Wrócisz pełna energii i w formie lepszej niż kiedykolwiek.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA