[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Czy jesteś w formie? - rozwiąż test i sprawdź

Sylwetka nie zawsze idzie w parze z byciem fit. Sprawdź, czy jesteś w formie, czy tylko tak dobrze wyglądasz.

w formie

Możemy założyć się o każde pieniądze, że codziennie przeglądasz się w lustrze, oceniając, jak wyglądasz. A jak często próbujesz sobie odpowiedzieć na pytanie, czy jesteś sprawna? Być może zakładasz, że wygląd jest oznaką Twojej formy, ale to tylko część prawdy.

Bo możesz mieć figurę modelki, ale zadyszkę łapać już na końcu wybiegu. Albo nie nosić rozmiaru XS, a swoją energią i zwinnością wprawiać w kompleksy nastolatki. Idealnie, jeśli łączysz świetną figurę ze świetną formą. Łatwiej będzie o tę pierwszą, jeżeli dobrze zdasz testy na tę drugą. A sprawność to nie rocket science – to kwestia drobnych, codziennych wyborów.

1. Ile minut dziennie poświęcasz na wysiłek?

A. >30min

B. <30min

B. Tyle umiarkowanej aktywności 6 dni w tygodniu wypełnia zalecaną normę. To niezbędne dla zdrowia minimum – żeby mieć z wysiłku więcej benefitów, musisz się bardziej napocić. Nie masz czasu? 30 min też jest super, serio.

2. Jesteś w stanie zrobić pełną pompkę z dotknięciem klatką piersiową podłogi?

A. TAK

B. NIE

A. Za pomocą pompek wojsko testuje zawodowych żołnierzy, bo są wyznacznikiem siły i sprawności. Gdy walka toczy się o Twoje zdrowie, tym bardziej nie możesz omijać tego ćwiczenia jak podłożonej przez trenera miny. Oblałaś test? Ćwicz z rękami na podwyższeniu. Proste, co?

3. Jesteś w stanie wstać z siadu skrzyżnego bez pomocy rąk i kolan?

A. TAK

B. NIE

A. Według badań umiejętność podniesienia się z ziemi bez wsparcia (świadcząca o sile i elastyczności) wróży dłuższe i zdrowsze życie. Taki prosty test, a wiarygodność większa niż przepowiednia wróżki.

4. Wiesz, ile robisz kroków dziennie?

A. TAK

B. NIE

A. Najlepiej, żeby było ich nie mniej niż 10 tysięcy, ale punktujesz za sam fakt, że monitorujesz swoją aktywność, bo według badań to zwiększa ją o ponad 1/4.

5. Ile razy w ciągu jednej minuty usiądziesz i wstaniesz z krzesła (do wyprostu kolan)?

A. >45

B. <45

A. Sprawdziłaś? Według szwajcarskich naukowców wynik powyżej 45 dla kobiet w okolicach 30 r.ż. świadczy o sprawności, która przekłada się na dłuższe życie. Warunek: nie pomagałaś sobie rękami (no, najwyżej w mierzeniu czasu).

6. Od którego piętra wybierasz windę zamiast schodów?

A. TO ZALEŻY OD WYSOKOŚCI SZPILEK NA NOGACH

B. OD DRUGIEGO

A. Jedną z mądrzejszych decyzji, które codziennie podejmujemy, powinno być wybieranie klatki schodowej zamiast windy. Regularne wchodzenie po schodach zwiększa siłę i wytrzymałość, podnosi pojemność płuc, a zmniejsza ilość tkanki tłuszczowej, obwód talii, obniża ciśnienie i zły cholesterol. To które na piętro?

7. Zawiążesz sznurówki bez zginania nóg?

A. TAK

B. NIE

A. Na co dzień lepiej robić to, opierając nogę wyżej i utrzymując proste plecy. Ale czasem warto przetestować swoją gibkość sięgnięciem rękami do stóp. Za daleko? Poświęć 10 min po treningu na streczing. Szpagat nie jest Ci do niczego potrzebny, ale utrzymywanie funkcjonalnej elastyczności przedłuża młodość. 

8. Stań na jednej nodze z zamkniętymi oczami. Wytrzymasz 20 s bez machania rękami?

A. TAK

B. NIE

A. Możesz ustać w miejscu bez chwiania i pomocy rąk? Pogratulować mięśni głębokich. Stabilizacja korpusu jest punktem wyjścia przy wszystkich czynnościach dnia codziennego i ćwiczeniach. Ułatwia życie i chroni przed kontuzjami.

Twój wynik

Większość odp. A

Widać, że świetnie bronisz się przez epidemią XXI wieku, czyli siedzącym trybem życia. Nie dajesz się przykuć do krzesła na więcej niż to konieczne. Twoje ciało bez problemu poradzi sobie na polowaniu z ciężkimi wyprzedażowymi łupami, na górskim trekkingu i całonocnej imprezie (nawet jeśli oznacza ona noszenie na rękach ząbkującego malucha). Tak trzymaj! Nasze treningi Ci w tym pomogą.

Większość odp. B

Cóż, wolałybyśmy, żebyś czytała tekst obok. Już nasza w tym głowa, aby następnym razem tak było. Aktywność nie jest Twoim największym atutem, a być może te 0,5 h treningu to jednak za mało w stosunku do całego dnia na 4 literach. Wskazówki z tego testu wprowadzą Cię na zdrowe tory, a program dla początkujących ze str. 79 sprawi, że już nigdy z nich nie zboczysz. Wchodzisz w to?

ZOBACZ TEŻ: Jak jeść, by dłużej pozostać w formie [4 patenty]

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij