[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.1

Coregasm, czyli orgazm podczas treningu

Dobry wycisk podczas ćwiczeń w siłowni daje nam ogromną satysfakcję, czujemy się spełnione prawie jak po udanym seksie. Jeżeli dotąd myślałaś, że to jedyna ich wspólna cecha to pewnie nie słyszałaś jeszcze o zjawisku nazwanym przez naukowców „coregasmem”. Jest to nic innego jak szczytowanie podczas treningu.

Coregasm jest technicznym określeniem orgazmu wywołanego wysiłkiem fizycznym. Powoduje go zwiększony przepływ krwi w dolnej części brzucha, dnie miednicy i wewnętrznych udach. Szybkie i rytmiczne ćwiczenia wyczerpują te partie mięśni na tyle, że dochodzi w nich do przyjemnego rozluźnienia przypominającego orgazm”, tłumaczyła Jenni Russell założycielka Pelvic Floor Secret.

Naukowcy o coregasmie

Ten cały coregasm brzmi jak zwykły chwyt marketingowy, którego używają kluby fitness tylko po to, aby sprzedać jak największą liczbę karnetów. Otóż okazuje się, że w tym przypadku marketing nie ma nic do tego. Coregasm to zjawisko, nad którym pracują naukowcy już od lat 50. Pierwsza notatka na ten temat pojawiła się w roku 1953. Seksuolog Alfred Kinsey w swojej pracy Sexual Behavior in the Human Female pisał, że aż 5% kobiet, z którymi rozmawiał, potwierdziło odczuwanie orgazmu podczas treningu.

Dane, które opublikował Kinsey stały się podstawą dla kolejnych badań. Jak się okazuje coregasm jest dość często spotykanym zjawiskiem. W opublikowanym kilka lat temu czasopiśmie Sexual and Relationship Therapy przez Indiana University pojawiły się bardzo ciekawe statystyki, a mianowicie na 530 ankietowanych kobiet 246 potwierdziło, że co najmniej raz doświadczyły coregasmu. Warto zauważyć, że zdecydowana większość z nich posiadała partnerów i nie skarżyły się na brak współżycia seksualnego.

Czy każdy może doświadczyć orgazmu podczas ćwiczeń?

Zjawisko coregasmu nie zostało jeszcze w pełni wyjaśnione i wymaga dodatkowych badań. Jak dotąd, wiemy, że orgazmu podczas ćwiczeń doświadczają zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Jednak zdecydowanie częściej jest on odczuwany przez płeć żeńską.

Różnice między zwykłym orgazmem a coregasmem

Kiedy pierwszy raz usłyszałam o coregasmie, od razu zaczęłam się zastanawiać nad tym, co go powoduje oraz czy rządzi się tymi samymi prawami, co szczytowanie w łóżku. Kobiety, którym udało się go doznać, twierdzą, że jest to bardzo podobne uczucie, lecz nie tak bardzo intensywne, jak orgazm waginalny. Niektóre panie twierdzą też, że coregasm nie powoduje przyjemnego przypływu ciepła i delikatnych dreszczy, jak w przypadku orgazmu podczas seksu.

A jak wygląda coregasm u mężczyzn?

Mężczyźni zapytani o ich odczucia związane z coregasmem zwykle mówili o nim jako lepszym niż orgazm podczas masturbacji, ale gorszym od tego, który przeżywają z partnerką. Co więcej, „coregasm” u mężczyzn nie zawsze idzie w parze z erekcją. Zdarzały się jednak sytuacje, w których dochodziło do niespodziewanego wytrysku podczas konkretnych ćwiczeń.

REKLAMA

REKLAMA

Ćwiczenia, które mogą prowadzić do coregasmu

U kobiet:

  • Podnoszenie ciężarków
  • Trening mięśni brzucha np. deska
  • Podciąganie
  • Intensywne pedałowanie
  • Wypychanie bioder w podporze grzbietem o ławeczkę
  • Bieganie
  • Joga i pilates
  • Przysiady

U mężczyzn:

  • Przysiady
  • Wspinaczka
  • Podnoszenie ciężarów
  • Podciąganie

Jak zwiększyć swoje szanse na doznanie orgazmu podczas ćwiczeń

Podobno „coregasm” często pojawia się przypadkiem, nie oznacza to jednak, że nie możemy mu trochę pomóc. Mamy dla was kilka sposobów na to, jak zwiększyć swoje szanse na szczytowanie podczas ćwiczeń w domu, zajęć fitness, czy treningu w siłowni.

  1. Zacznij od treningu kardio, który będzie trwał między 20 a 30 min
  2. Postaraj się skupić na ćwiczeniach mięśni rdzenia oraz dna miednicy, zwanych mięśniami Kegla
  3. Rób wiele powtórzeń ćwiczeń z listy, którą przygotowałyśmy dla ciebie powyżej
  4. Rozwaga i świadome podejście do treningu są również bardzo ważne. Musisz znać swoje ciało, aby wiedzieć jak z nim współpracować, dlatego warto od czasu do czasu zajrzeć na zajęcia z jogi czy pilatesu.

W jaki sposób zapobiec takim sytuacjom?

Nie każda z nas będzie czuła się komfortowo szczytując podczas grupowych zajęć fitness lub ćwiczeń w siłowni. W końcu nie jesteśmy tam same.  Jak wiemy, orgazm nie pojawia się nagle. Zanim do tego dojdzie, czujemy narastające podniecenie, więc jeżeli nie chcecie doprowadzić do pełnego orgazmu w miejscu publicznym, takim jak siłownia, to jest najlepszy moment, aby przerwać ćwiczenie i skupić się na treningu innych partii ciała. Jeżeli zaobserwujesz, że konkretne ćwiczenia powodują u ciebie coregasm staraj się ich unikać i znaleźć „zamienniki”.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij