[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Co szkodzi Twoim barkom?

Ceną za dużą mobilność jest ich stabilność. 1 na 4 kobiety w wieku 20-55 lat skarży się na ból w tej okolicy, a inne badania mówią, że 20% z nas będzie cierpiało z powodu stożka rotatorów. Zobacz, co zmienić, żeby zrzucić ten problem ze swoich barków.

ramiona i barki fot. shutterstock

TWÓJ TELEFON

Pochylanie głowy nad ekranem (telefonu, tabletu, komputera) powoduje obciążenie szyi odpowiadające prawie 30 kilogramom – to tak jakbyś zarzuciła na kark sztangę. Zaokrąglasz plecy, barki ciągną do przodu, mięśnie z tyłu się rozciągają, a te z przodu przykurczają. Regularne przyjmowanie takiej pozycji człowieka XXI wieku sprawia, że przez brak wsparcia osłabionych mięśni zaczynasz odczuwać ból, tak jakbyś cały dzień dźwigała sandbag na swoich barkach.

POPRAW TO Kobiety pracujące za biurkiem poddano 20-min treningom z hantlami. Wzmacnianie obręczy barkowej 3 razy w tygodniu po 10 tygodniach dało efekt zdecydowanego zmniejszenia bólu i poprawy funkcji barków. Po ratunek dla siebie przejdź do treningu, który zaczyna się na poprzedniej stronie.

TWOJE HORMONY

Tzn. z Twoimi hormonami jest wszystko w porządku. Po prostu taka nasza kobieca natura. Estrogen wpływa na syntezę kolagenu i sprawia, że nasze stawy są „luźniejsze” niż u facetów, bardziej podatne na kontuzje i nieco wolniej się regenerują.

POPRAW TO W lepszej sytuacji są kobiety przyjmujące tabletki antykoncepcyjne. Najnowsze badania z „Orthopaedic Journal of Sports Medicine” wskazują, że są one mniej narażone na urazy więzadeł. Bez hormonalnego wsparcia największe ryzyko kontuzji wypada w fazie lutealnej cyklu (między owulacją a menstruacją). Wtedy zwróć szczególną uwagę na technikę wykonywania ćwiczeń i intensywność treningów.

TWÓJ TRENING

Sześciopak na lustrzanym selfie pokazuje tylko część prawdy o skuteczności Twoich treningów. To, czego nie widać, to między innymi małe mięśnie stabilizujące, które utrzymują prawidłową sylwetkę i zapobiegają kontuzjom.

POPRAW TO Do każdego ćwiczenia z pchnięciem (np. pompki i wyciskanie hantli w leżeniu) dołącz jakieś z ruchem przyciągania (np. wiosłowanie i podciąganie wąskim podchwytem), żeby zachować równowagę mięśniową i trzymać kontuzje na dystans.

TWÓJ STANIK I TOREBKA

Powyżej miseczki C ramiączka mogą się porządnie wrzynać. Ciągły ucisk skóry, powięzi i mięśni, poza kwestią estetyczną, może być też bolesnym problemem. Podobnie działa noszenie ciężkiej torby (a nawet gorzej, bo ciężar nie rozkłada się równomiernie).

POPRAW TO Zainwestuj w dobrze dobrany stanik (zwłaszcza ten sportowy), z szerokimi, podściełanymi ramiączkami. Zmieniaj pozycje ramiączek, czasami je krzyżując. Na zakup nowych torebek namawiać Cię nie musimy – wybieraj takie z szerszymi paskami, ale przede wszystkim regularnie zmieniaj obciążane ramię. Zdrowsze są też plecaki – swoją drogą bardzo modne.

Chcesz mieć mocne, piękne i smukłe ramiona? Postaw na trening siłowy. Tutaj znajdziesz najlepsze ćwiczenia. Do dzieła!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij