[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Co jeść po treningu?

Twój posiłek potreningowy to ważna sprawa: w końcu odpowiednie składniki odżywcze są niezbędne do prawidłowej regeneracji mięśni. Do głowy przychodzi Ci jedynie białko? Nasz ekspert podpowiada, co jeść po treningu.

shutterstock.com shutterstock.com

Nie urodziłyśmy się wczoraj i wiemy już, jakie są najlepsze przekąski potreningowe. Tylko co, jeśli ćwiczenia kończymy akurat w porze obiadowej? Sama przekąska nie wystarczy. O odpowiedź na to pytanie poprosiłyśmy naszego eksperta, dietetyczkę i dyrektorkę centrum dietetycznego Fitness Together – Janet Brill.

Starasz się, by Twoja potreningowa przekąska była połączeniem węglowodanów złożonych i chudego białka – tak też powinien wyglądać Twój posiłek, który zjadasz po intensywnym wysiłku fizycznym. „Taka kombinacja pozwoli Ci wspierać regenerację mięśni, która jest najważniejszym zmartwieniem po treningu” – wyjaśnia amerykańska dietetyczka.

ZOBACZ TEŻ: 5 produktów, dzięki którym schudniesz

Nie jadasz mięsa? Warzywa raczej nie stanowią najlepszego przykładu produktów bogatych w proteiny, ale są wśród nich wyjątki - oto 7 warzyw bogatych w białko. A jeśli boisz się "węgli", to zobacz, jak obalamy 4 mity dotyczące węglowodanów.

Oczywiście możesz też dostarczać swojemu organizmowi białka wraz z węglowodanami, niekoniecznie jedząc od razu pełny posiłek, dlatego też nasz ekspert  sugeruje zjedzenie porcji owoców i warzyw – to dodatkowa ilości cennych składników odżywczych.

 ZOBACZ TEŻ: 9 złotych zasad odchudzania

Brill ma kilka pomysłów na pyszne potreningowe posiłki, które spełniałyby wszystkie powyższe wymagania. Jej ulubiona potrawa to pełnoziarniste chipsy z tortilli z ryżem lub komosą, fasolą, sosem warzywnym i awokado, ale nasz ekspert poleca także pełnoziarnistą pitę z warzywami i indykiem, po której śmiało możesz nawet sięgnąć po kilka kostek czekolady. A  jeśli jesteś fanką sałatek, wymieszaj szpinak z fasolą, tofu i sosem winegret.

Aha! Pamiętaj o jednym: kiedy będziesz miała mega ochotę, by po treningu pozwolić sobie na coś nie do końca zdrowego, pamiętaj, że ludzie zbyt często przeceniają ilość kalorii, którą spalili. Nie chcesz chyba przesadzić dodatkowo z kaloriami w posiłku bezpośrednio po ćwiczeniach, które zniweczą efekty Twoich treningowych wysiłków?

ZOBACZ TEŻ: Dieta ketogeniczna - zalety i wady

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij