Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Bieżnia: jak biegać prawidłowo

Gdy temperatura nas nie rozpieszcza, warto przenieść treningi pod dach. Zastanawiasz się, jak prawidłowo biegać na bieżni? Poniżej w kilku prostych krokach zdradzamy wskazówki, które pomogą Ci w dobrym stylu osiągać najlepsze efekty. Sprawdź koniecznie.

bieganie na bieżni poprawna technika Poprawna technika biegania na bieżni pomoże Ci osiągnąć niesamowite efekty.

Głowa do góry!

Nie patrz pod nogi, tylko przed siebie. Staraj się sięgać wzrokiem, tak jakby 20-30 metrów przed Tobą biegł rywal albo biegowy partner. Wyobraź sobie, że na głowie trzymasz jajko – nie chcąc, żeby spadło, trzymaj prostą sylwetkę z uszami bezpośrednio nad barkami. Pomoże Ci w tym wyższe unoszenie kolan i trochę krótszy krok.

Ręce do przodu

Nie biegaj, niechlujnie machając rękoma nie wiadomo gdzie. Masz ich używać świadomie w kierunku poruszania się. Ugnij je do kąta prostego w łokciach i poruszaj nimi szybko i synchronicznie, tak aby wnętrza nadgarstków stosunkowo blisko mijały talię. Nie zaciskaj pięści – dodatkowe napięcie nie jest Ci do niczego potrzebne.

Brzuch w grze

Robiąc kolejne kroki, prawdopodobnie myślisz tylko o tym, by nie pomylić nóg i nie spotkać się spektakularnie z pasem bieżni. Rozumiemy, mamy jednak drobną sugestię: Twój brzuch również powinien brać udział w całej tej zabawie. Dlatego wciągnij go lekko i napnij jak bokserka przed otrzymaniem ciosu. Ustabilizujesz w ten sposób sylwetkę.

Nogi w ruchu

Nie wybiegaj stopą poza kolano, żeby nie wyprzedzać środka ciężkości ciała. Spróbuj biec bezszelestnie, co od razu skróci Twój krok i spowoduje, że będziesz lądować bardziej na przodzie stopy (albo śródstopiu), a nie na pięcie. Dodatkowy bonus to więcej energii z łydki. Aha, unoś wyżej kolana, celując stopą co najmniej w wysokość łydki.

Manipuluj!

Korzystaj z pokręteł, przycisków i wskaźników. Bieg na bieżni jest łatwiejszy niż na zewnątrz nawet o 10%. Zwiększając jej nachylenie, poprawisz realizm sytuacji – teren to nie płaska płyta lotniska.

Zeskakuj

Biegaj interwały, żeby szybciej dotrzeć do szczupłej sylwetki. Jeśli masz biec szybko 10 s, a 20 s odpoczywać, nie kręć pokrętłem, tylko ustaw od razu prędkość na wysoką i na przerwy zeskakuj na platformy po bokach pasa.

Rozciągaj się

Trening to nie tylko wartości podane w tabelach. Każdą sesję rozpocznij streczingiem dynamicznym (wymachy, krążenia), a kończ statycznym. Skup się na nogach i korpusie, ale góry ciała nie lekceważ – jej też poświęć chwilkę.

Czego nie robić

Poprawna technika obejmuje także błędy, które – żeby móc je omijać – musisz potrafić rozpoznać. Dlatego przygotowałyśmy i opisałyśmy 3 błędy, których nie powinnaś popełniać, gdy ćwiczysz na bieżni.

WH 10/2016

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij